Hej!

Har precis flyttat in i en bostadsrätt.
I ena hörnet av vardagsrummet såg jag en "utbuktning" i betongväggen ovanför varmvattenröret mellan stammen och elementet till köket bredvid. Värmeröret går alltså genom väggen in till köket intill. Utbuktningen är ca 10x7 cm och har ett vad det ser ut för ett skruv/ borrhål mitt i sig.
Det sticker ut 3-4 mm som mest. Nu köpte jag av ett dödsbo, det stod tunga möbler i vägen på visningen (jag vet att man bör flytta på dessa), och dottern som röjde ur sade ingenting om detta.
Det känns ingenting fuktigt eller så, ingen dålig lukt.

Någon som vågar spekulera i vad som kan ha hänt? Kanske sitter det en plugg inuti väggen som någon försökt få ut?

Mvh

Daniel

• Utbuktning i betongvägg med skruvhål ovanför vattenrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag sätter en peng på att det är putsen som släppt när dom borrat, det brukar kunna se ute så där då.

Tack för snabbt svar!

Du har nog hittat rätt direkt. Jag tog bort elementskyddet i köket och kollade, hålet är genomgående och väl troligen borrat från kökssidan då. Kanske har man dragit antennkabel från vardagsrummet till en TV i köket en gång i tiden?

Tack än en gång för svaret, nu känner jag mig lugnare. Det hade inte varit kul med en fuktskada så här direkt!

mvh

Daniel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.