Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
TS har kanske använt Google Translate?
Det heter ju Drill Bit på engelska och AI är ju inte så träffsäkert på svenska.
Det heter ju Drill Bit på engelska och AI är ju inte så träffsäkert på svenska.
Välkommen till byggahus forum!J John_lansing skrev:
Borr är ett av de ord som har vacklande genus, både en och ett är ok att använda. Men även om det bor en språkpolis även i mig är det oftast onödigt att anmärka på andras språkbruk så länge det går att förstå innehållet. Att korrigera någons språkbruk när en inte har superkoll på vad som är korrekt blir än mer onödigt..
Genus vacklar inte här väl, det är olika saker:NyKarin skrev:
Välkommen till byggahus forum!
Borr är ett av de ord som har vacklande genus, både en och ett är ok att använda. Men även om det bor en språkpolis även i mig är det oftast onödigt att anmärka på andras språkbruk så länge det går att förstå innehållet. Att korrigera någons språkbruk när en inte har superkoll på vad som är korrekt blir än mer onödigt..
Borren är ett verktyg som man sätter fast borret i.
I en tråd på ett byggforum om problem med ett borr i en borrmaskin, är det väl rimligare att prata om fackspråk än vad som gäller allmänspråkligt. Fast jag håller med om att det inte för diskussionen framåt att märka ord.