1 968 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Svikt massivt trägolv
Har gjort en mindre tabbe då jag lagt golv. När jag lade golvet kompenserade jag lite där det var ojämnt under. Blev väldigt bra men måste ha missat just ett ställe. Nu sviktar det precis där och därmed skakar det till i skåpet som står precis bredvid... I-landsproblem men ändå.
Jag tänkte borra genom golvet och sätta en skruv sedan en träplugg . Men finns det i dagens tid något man tex kan spruta ner som expanderar och håller formen? Fanns någon äldre tråd om detta men då utvecklingen går framåt så frågar jag igen.
Att bryta upp är inte ett alternativ.
Jag tänkte borra genom golvet och sätta en skruv sedan en träplugg . Men finns det i dagens tid något man tex kan spruta ner som expanderar och håller formen? Fanns någon äldre tråd om detta men då utvecklingen går framåt så frågar jag igen.
Att bryta upp är inte ett alternativ.
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Ett alternativ för att komplettera är PL600 på tub. Det är rätt löstflyktigt och kan pressas ned, när det sen härdar så har det dels spridet sig runt om, dels är det svagt elastiskt.
Pl200 kan fungera också, men det är mer trögflytande.
Pl200 kan fungera också, men det är mer trögflytande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden