Finns en hel del kvällskurser, jättebra sätt att komma igång. Sök på Medborgarskolan, Folkuniversitet mm. På så sätt får du en grundläggande kunskap vilket är nödvändigt om du vill göra annat än att bara svetsa ihop skottkärran (men givetvis bra då med), samt träning under handläggning. Tror att folkhögskolan på Skeppsholmen fortfarande kör helgkurser.

Personligen gillar jag pinnsvets bäst, tycker att man får bäst känsla. Lätt att ta med sig för att jobba på andra platser i garaget. Funkar dock inte särskilt bra på tunnplåt. Denna åsikt är jag nog rätt ensam om,skall man jobba stationärt är säkerligen mig att föredra. Du kan lägga väldigt långa strängar och du slipper knacka slagg.

Kul att jobba med gassvets, men gasen kan vara fruktansvärt farlig om den hanteras fel. Inget för hobbybruk således.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.