Nissens Nissens skrev:
Trams!
Självklart är det väldigt intressant att jämföra med tidigare år. Det visar hur stor skada vi lidit i människoliv räknat.
Nej.vi hade ej restriktioner. Hallå????

Fairlane
N Nybergzzz skrev:
Nej du kan ej jämföra då!

Vi hade haft minst 10k mer döda utan restriktioner
Klart man måste jämföra med tidigare år, oavsett om man hade restriktioner då eller inte.

Säg att det varje år för 100' människor, de senaste 10 åren. Ingen dör i sjukdom X som då inte finns.
Så helt plötsligt kommer sjukdom X och det året dör 110' personer, varav 50' med sjukdom X.

Tror du då att det dött cirka 100' eller cirka 60' det året om inte sjukdom X dykt upp?

Det är väl uppenbart i detta exempel att cirka 40' som dog med sjukdom X hade dött av något annat om inte sjukdom X kommit. De hade kanske dött av hjärt/kärlsjukdom, cancer eller något annat, men att tro att de inte skulle dött alls verkar ju minst sagt märkligt.

• Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Mmm, ja du, och det var mer folk än någon gång tidigare på Trumps installation?
Länk????

N Nybergzzz skrev:
Vi har sparat flera tusentals liv på grund av att vi utrotat många sjukdomar .
Nej, några liv har mänskligheten ännu inte lyckats spara. Evigt liv är en illusion.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Det jag tycker som jag skrev men inte fick något svar på är var finns en källa till ditt påstående?

Och igen, man kan inte välja ute ett enskilt år att jämföra med såvida det inte är väldigt statistiskt nära genomsnittet.
Det går jättebra att jämföra med tidigare år. Det säger betydligt mer än dina fåniga jämförelser med de mest udda länderna i världen. Även om du tar ut snittet de senaste 10 åren så är skillnaden rätt liten.
Förstår att det är jobbigt för dig att verkligheten inte stämmer med din värld, undrar vilken som är rätt. :)

• Gilla
djac
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Klart man måste jämföra med tidigare år, oavsett om man hade restriktioner då eller inte.

Säg att det varje år för 100' människor, de senaste 10 åren. Ingen dör i sjukdom X som då inte finns.
Så helt plötsligt kommer sjukdom X och det året dör 110' personer, varav 50' med sjukdom X.

Tror du då att det dött cirka 100' eller cirka 60' det året om inte sjukdom X dykt upp?

Det är väl uppenbart i detta exempel att cirka 40' som dog med sjukdom X hade dött av något annat om inte sjukdom X kommit. De hade kanske dött av hjärt/kärlsjukdom, cancer eller något annat, men att tro att de inte skulle dött alls verkar ju minst sagt märkligt.
Men hallå!!
Jag pratar ej om de.
Jag pratar om att vi har haft restriktioner i år!!!

Nissens
N Nybergzzz skrev:
Men hallå!!
Jag pratar ej om de.
Jag pratar om att vi har haft restriktioner i år!!!
Spelar ingen roll, siffrorna är desamma oavsett.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det går jättebra att jämföra med tidigare år. Det säger betydligt mer än dina fåniga jämförelser med de mest udda länderna i världen. Även om du tar ut snittet de senaste 10 åren så är skillnaden rätt liten.
Förstår att det är jobbigt för dig att verkligheten inte stämmer med din värld, undrar vilken som är rätt. :)

Källa på det då tack!

Nissens
N Nybergzzz skrev:
Nej.vi hade ej restriktioner. Hallå????
Haha,
Vilka dumheter, vi har haft en ganska låg överdödlighet 2020, gläd dig över det! :)

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Källa på det då tack!
Det skall du få den dagen du svarar på alla de frågor du fått från mig och helt ignorerat.
Som omväxling kan du själv ta fram lite fakta. :)

A Abies koreana skrev:
Nej, några liv har mänskligheten ännu inte lyckats spara. Evigt liv är en illusion.

Eller en kollapsad vågfunktion enligt fysikern Roger Penrose . :)

Men vad vi har räddat är en väldig massa levnadsår och det kanske är ännu bättre

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det skall du få den dagen du svarar på alla de frågor du fått från mig och helt ignorerat.
Som omväxling kan du själv ta fram lite fakta som. :)

Bar då utgår jag ifrån att det inte har hänt något banbrytande med överdödligheten så långt och vi tyvärr närmar oss 9.000 döda i Corona och en överdödlighet i samma härad.

Nissens Nissens skrev:
Spelar ingen roll, siffrorna är desamma oavsett.
Nej.
Hur många liv har vi sparat i influensa .magsjuka och covid-19 med restriktioner?

Nissens
N Nybergzzz skrev:
Nej.
Hur många liv har vi sparat i influensa .magsjuka och covid-19 med restriktioner?
Ja, det kan du ju reda ut om du vill.

N Nybergzzz skrev:
Hahaha det var ju en bluff.källa på alla stora mediehus.
Visa länkar till källorna då, om du vill att någon ska tro på dig.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.