Vi har nyligen flyttat in i ett hus som inte var flyttstädat någonstanns (vi hade inte möjlighet att kontrollera "städfirmans" städning innan inflyttning, vilket visade sig vara en påhittad städfirma). Denna golvbrunnen under en duschkabin slår nog det mesta.
Nu till frågan, har någon här koll på hur man får upp denna golvbrunn för rengöring? Då vi inte kan dra ut duschkabinen utan att först skruva bort ett handfat så har vi kamerabilder att gå på som jag lyckas ta. Tacksam för svar.
Nu till frågan, har någon här koll på hur man får upp denna golvbrunn för rengöring? Då vi inte kan dra ut duschkabinen utan att först skruva bort ett handfat så har vi kamerabilder att gå på som jag lyckas ta. Tacksam för svar.
Med tanke på kaklet och klinkersen så ser ju det ut som badrummet har 20-30 år på nacken. Om man tar en snabb titt i detta badrum så antar jag att man inser att det kanske är dax att göra en "total makover" inom kort. Allt som skrivits i detta fall om att det inte är godkänt monterat, inte godkänd brunn osv kanske inte är relevant att ens kommentera då det säker inte var fel då det badrummet en gång i tiden gjordes. Samma tolkning gjordes säkert av besiktningsmannen. Skillnad hade det ju varit om detta var ett nyrenoverat badrum.....
.
beques fråga var ju om hur man fick upp denna golvbrunn för rengöring.
Nej beques den sitter fast installerad som alla golvbrunnar och den saknar en löstagbar insats. Ner och gräv med fingrarna och en diskborste och lite rengörings medel är nog det som gäller. Det är alltid lika roligt. Har du tur så kanske du hittar något gammalt guld smycke i den
beques fråga var ju om hur man fick upp denna golvbrunn för rengöring.
Nej beques den sitter fast installerad som alla golvbrunnar och den saknar en löstagbar insats. Ner och gräv med fingrarna och en diskborste och lite rengörings medel är nog det som gäller. Det är alltid lika roligt. Har du tur så kanske du hittar något gammalt guld smycke i den
Tackar för svaren. Enligt säljaren var badrummet runt 12 år gammalt (enligt papper vid köp av huset), men de har som sagt var ljugit om annat. Jag ska ta hit en badrumskille på tisdag och snacka med honom. Vi kommer inte använda badrummet innan det renoveras, men det känns värt att kolla upp om badrummet är betydligt äldre än säljarna sagt och om besiktningsmannen brustit i sin kontroll. Blir kanske ett samtal till SBR på tisdag eftermiddag beroende på vad vi vi och badrummsrenoveraren kommit fram till.
Klicka här för att svara