Näru kakelmannen, nu cyklar du i galen tunna, :) Det är som någon nämnde Marlenes forum, och det står på startsidan : "På konsumentens sida" ;)

För att inte tala om vad som står under Regler :) Om användarna följde dem så skulle vi moderatorer inte behövas

Redigerat:
TOKE 1
frhe skrev:
De hemmafixare som sedan tar in en hantverkare är ju kanske inte de som gör jobbet bäst. De som gör jobbet bra lär inte behöva ta in hantverkare alls.
d^_^bÖPPEN DÖRRd^_^b

TOKE 1
Mäster skrev:
Näru kakelmannen, nu cyklar du i galen tunna, :) Det är som någon nämnde Marlenes forum, och det står på startsidan : "På konsumentens sida" ;)
Jag antar att ni konsumenter vill ha tips av kakelmannen som är hantverkare.
Han ger er mängder av dyrbara tips och ni "konsumenter" och moderatorer varnar honom.q(;^;)p
Det smakar beskt:mad:

TOKE 1 skrev:
Han ger er mängder av dyrbara tips och ni "konsumenter" och moderatorer varnar honom.q(;^;)p
Det är ok om ni säger du till mig :D Och jag försörjer mig också som hantverkare :)
Och det har väl varit lite bråkigt ett tag nu, men man kan ju välja att inte ta alla strider, och inte ta åt sig av allt missnöje som vädras,
Det är ju faktisk så att man ser en del saker som man inte vill förknippas med, så allt gnäll är nog inte obefogat, ;)

Och läser du forumreglerna så ser du att vi inte har nåt "case"

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
TOKE 1 skrev:
Jag är också utsatt för denna hetsjakt så han är inte ensam...

Varningar dyker upp titt som tätt i PM så jag har starka funderingar på att lägga detta forum bakom mig och radera adressen från favoritmappen då jag tycker det är väldigt tråkigt att man inte försöker se något positivt med all den gratisinformationen man får från folk som har erfarenhet.

Jag får inte varningar för att jag är otrevlig mot folk utan för att jag tipsar folk i egenskap av hantverkare, men hur ska man komma från vad man jobbar med...

Tydligen är det intressantare att bara byta erfarenheter hemmafixare emellan oavsett om det är felaktigt eller inte.

Jag har absolut ingenting för att jag sitter och offrar min lilla fritid på forumet men jag tycker det är kul om man kan hjälpa andra att undvika misstag man själv en gång gjort. :blushing:

Accepterar fullt ut om forumet är till för konsumenter, men konsumenter är vi alla...
Även vi som är hantverkare faktiskt... ;)

Att det framkommer att man är hantverkare när man ska försöka hjälpa till och skriver inlägg borde väl inte vara några problem...det är ju ganska logiskt att det automatiskt kommer fram när man skriver om egna erfarenheter. :o

Redigerat:
TOKE 1 skrev:
Vad menar du med detta egentligen? Ska kakelmannen och andra i hans sits behandlas med silkesvantar? gäller inte forumreglerna den som hjälper andra på forumet?

Detta tjat om att den som inte är hantverkare ska vara så förbannat tacksam över att hantverkare finns här och hjälper till är jäkligt tröttsamt.

Kaklis och andra är här som privatpersoner och därför är inte tipsen dyrbara. Här hjälper man varandra gratis.

Antingen är man här och hjälper till och trivs med det, eller så är man inte det. Jag hoppas att Kakelm trivs med det även när någon tar honom i örat.

Paul-Staffanstorp skrev:
J

Jag har absolut ingenting för att jag sitter och offrar min lilla fritid på forumet men jag tycker det är kul om man kan hjälpa andra att undvika misstag man själv en gång gjort. :blushing:
Paul, då är du här av rätt skäl! d^_^b Eftersom du är hantis återstår då bara att balansera på rätt sida om forumlagens långa arm. Det kan väl inte vara så attans svårt?

Jag klarar nästan av det, då borde väl du kunna också.....;)

...och om det är till någon tröst så är det inte någon annan av de 75000 medlemmar som hjälps åt här som får betalt för sina insatser heller.....

Redigerat:
Paul-Staffanstorp
MathiasS skrev:
Paul, då är du här av rätt skäl! d^_^b Eftersom du är hantis återstår då bara att balansera på rätt sida om forumlagens långa arm. Det kan väl inte vara så attans svårt?

Jag klarar nästan av det, då borde väl du kunna också.....;)

...och om det är till någon tröst så är det inte någon annan av de 75000 medlemmar som hjälps åt här som får betalt för sina insatser heller.....
Jag gör vad jag kan och nämner aldrig företagsnamn eller andra saker som kan leda till mig, men ändå blir det fel ibland...

Följande inlägg jag gjorde i tråden "Vad måste en hantverkare ta i timmen" resulterade i 30p och varning trots att det enda som diskuterades var vad olika hantverkare debiterar och framförallt trots att tråden redan var stängd och raderad fick jag denna varning...:o
Men alla med inlägg i den tråden blev kanske varnade...:rolleyes:

Någon hade skrivit att man som hantverkare framstår som seriösare om man tar högre timpeng och då var jag bara tvungen att dementera det... :blushing:

#
Man blir inte seriös bara för att man börjar ta bra betalt men om man är seriös och uppvisar detta så kan man börja ta bra betalt. ;)
395:- /tim
50:- /mil
+moms
Inga stora materialvinster å andra sidan...

#

Nog om detta... jag ska försöka glömma mitt yrke när jag är här inne...:)
Risken är ju bara att man glömmer sina erfarenheter och kunskaper med... :rolleyes:

TOKE 1
Mäster skrev:
Det är ok om ni säger du till mig :D
Är rädd att få en varning till om jag säger "du":o.
Men tack för att "du" säger "ni" till mig.:)

TOKE 1
MathiasS skrev:
Vad menar du med detta egentligen? Ska kakelmannen och andra i hans sits behandlas med silkesvantar? gäller inte forumreglerna den som hjälper andra på forumet?

Detta tjat om att den som inte är hantverkare ska vara så förbannat tacksam över att hantverkare finns här och hjälper till är jäkligt tröttsamt.

Kaklis och andra är här som privatpersoner och därför är inte tipsen dyrbara. Här hjälper man varandra gratis.

Antingen är man här och hjälper till och trivs med det, eller så är man inte det. Jag hoppas att Kakelm trivs med det även när någon tar honom i örat.
Jag menar bara att det kan det kan inte vara så attans svårt att respektera varandra. Det du kallar silkesvantar kallar jag respekt.

Dom flesta klarar av det så då borde väl du också kunna göra det.

Om nu kaklis är här som privatperson så lägg hans proffesion åt sidan och "hjälp varandra" inte stjälp:).

Kaklis tips är dyrbar när han får en "hempulare" att göra rätt istället för fel.

Eller??

TOKE 1 skrev:
Jag menar bara att det kan det kan inte vara så attans svårt att respektera varandra. Det du kallar silkesvantar kallar jag respekt.

Dom flesta klarar av det så då borde väl du också kunna göra det.

Om nu kaklis är här som privatperson så lägg hans proffesion åt sidan och "hjälp varandra" inte stjälp:).

Kaklis tips är dyrbar när han får en "hempulare" att göra rätt istället för fel.

Eller??
Respekt är något man förtjänar.....det är inget man får bara för att man är hantverkare, frisör, lärare, flygkapten eller vad det nu kan handla om.

Min poäng är att det är ointressant att det är en hantverkare som svarar på någon fråga. Det är en privatperson som hjälper en annan privatperson i en fråga som den ene kan bättre än den andra. Det är ni hantverkare som hela tiden tar upp att "vi" borde vara så tacksamma samt att ni minsann inte får något betalt för att ni lägger er tid här på forumet. Det är samma sak för alla så varför gneta om det?

Kaklis tips är inte dyrbarare än någon annans tips om det leder till att en hempulare gör rätt istället för fel, så varför älta det bara för att det är en person som råkar vara hantverkare som ger svaret?

Paul-Staffanstorp tycker du ska stanna här..
alltid intressant vad du skriver här...och bra tips...tackar

Paul-Staffanstorp
tjena skrev:
Paul-Staffanstorp tycker du ska stanna här..
alltid intressant vad du skriver här...och bra tips...tackar
Tack för de orden, men jag får se hur det artar sig...:)
Blir väl snart automatiskt avstängd med alla i mina ögon sett lite onödiga varningar, och jag lär inte anstränga mig med att registrera något nytt konto om man ändå bara ska bli ratad av ledningen.:(

Problemet med ett 100% rent konsumentforum blir ju bara att folk hjälper varandra utan att de egentligen vet om det är rätt sätt att utföra ett visst moment.
Med lite tips från personer som arbetar dagligen med sakerna så borde det hjälpa många att undvika problem trodde jag i mitt enfald.:o

Jag har ingenting för att lägga min tid här utan gör det mest för att försöka hjälpa folk att inte göra samma fel som man själv gjort en gång, men är inte det uppskattat från ledningen så får man ju lägga ner engagemanget. :blushing:

TOKE 1
MathiasS skrev:
Respekt är något man förtjänar.....det är inget man får bara för att man är hantverkare, frisör, lärare, flygkapten eller vad det nu kan handla om.

Min poäng är att det är ointressant att det är en hantverkare som svarar på någon fråga. Det är en privatperson som hjälper en annan privatperson i en fråga som den ene kan bättre än den andra. Det är ni hantverkare som hela tiden tar upp att "vi" borde vara så tacksamma samt att ni minsann inte får något betalt för att ni lägger er tid här på forumet. Det är samma sak för alla så varför gneta om det?

Kaklis tips är inte dyrbarare än någon annans tips om det leder till att en hempulare gör rätt istället för fel, så varför älta det bara för att det är en person som råkar vara hantverkare som ger svaret?
Men kaklis är ju här som privatperson som du skrev. Så du visar ingen respekt till privatpersoner. Lite märklig syn kan jag tycka.

Jag antar att du har belägg för det du skriver angående hantverkare som hela tiden gnetar. Men det tror jag inte. Du kan väl visa det om det nu finns.

Det är väl klart att frågar du ett proffs och en hempulare och får två olika svar så litar i alla fall jag på proffset. Sen spelar det ingen roll om man är hantverkare, frisör, lärare, flygkapten eller vad det nu kan handla om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.