4 328 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Svenska vattenlaboratorium bluff? Erfarenheter?
Beställde i maj månad ett testkit från Svenska vattenlaboratorium AB som jag uppfattade som en seriös firma. Behövde testa vårt brunnsvatten och de hade något bättre priser än andra aktörer (750 kr med frakt). Men inte misstänksamt låga priser. Betalade (dumt nog) med swish, fick ordernummer och tänkte inte mer på det. Glömde helt bort beställningen, men några veckor senare slog det mig att jag aldrig fått något testkit. Mailade och påpekade detta, varpå firman bad om ursäkt och sa att de genast lägger ett testkit på lådan (med leverans på 2-3 dagar enligt dem). Väntar en dryg vecka till, men ingenting händer. Då skickar jag ett nytt mail, och man ber återigen om ursäkt och lovar att testkitet genast skall skickas ut. Nu har det gått över en vecka till utan nåt kommit, så jag ringde nyss en av bolagets kontaktpersoner och påtalade detta. Han bad om ursäkt igen och sa att han genast skall lägga testkitet på lådan (för tredje gången i ordningen).
Jag har dock inte så stora förhoppningar på att få något testkit. I efterhand har jag läst recensioner på deras facebooksida och jag är långt ifrån den enda som inte fått sina beställningar. Firman verkar ha varit seriös tidigare (bolaget startat 2012) men de har på senare år förlorat sin F-skattsedel pga betalningsanmärkningar eller nåt i den stilen. Har någon här på forumet beställt deras produkter utan att få nåt? Eller någon som rentav fått vad de beställt och är nöjd?
Jag har dock inte så stora förhoppningar på att få något testkit. I efterhand har jag läst recensioner på deras facebooksida och jag är långt ifrån den enda som inte fått sina beställningar. Firman verkar ha varit seriös tidigare (bolaget startat 2012) men de har på senare år förlorat sin F-skattsedel pga betalningsanmärkningar eller nåt i den stilen. Har någon här på forumet beställt deras produkter utan att få nåt? Eller någon som rentav fått vad de beställt och är nöjd?
R
rolflidvall
Husägare
· Stockholm/Nacka
· 408 inlägg
rolflidvall
Husägare
- Stockholm/Nacka
- 408 inlägg
Det här hjälper inte dig nu, men kanske någon annan som ser den här tråden. Idag är det ju lätt att kolla upp ett företag via olika gratistjänster på internet. Själv använder jag alltid https://www.merinfo.se/ men det finns flera andra. Detta bör man alltid göra först om man överväger en förskottsbetalning.
Jo, man bör kanske göra det till en rutin när man beställer saker på nätet.R rolflidvall skrev:
Som uppföljning kan jag meddela att det faktiskt damp ned ett testkit idag, ganska exakt två månader efter att jag gjorde beställningen. Återstår att se om jag får något resultat efter att jag skickat in vattenprovet.
Klicka här för att svara