Jag vet inte vad du jobbar med, eller vad du tjänar. I min värld så har jag betalat mycket pengar för något som jag trodde var bra, lite dyrare men i gengälld lite bättre.
Nu ska jag acceptera reparerade fönster för samma pengar.
Vad det gäller de båda utbytta fönstren, så är det fortfarande fel på dessa, det ena är så dåligt att Traryd åtar sig att byta ut detta en gång till.
Man kanske ska vara tacksam att de alls bryr sig? Eller?

Ok, att de byter ut fönstren räcker alltså inte? Vad anser du vara en rimlig lösning?

Jo, jo det ena byter de ut, denna gång kanske mot ett helt, men det är fortfarande fyra fönster som de struntar i.
Jag begär inte mycket, jag har köpt NYA SVENSKA fönster och betalat för det.
Jag har inte köpt någon reparerad andrasortering.
Jag vill bara ha vad jag har betalt för: Nya, hela fönster, är det mycket begärt?

De övriga fönstren, vilka skador har de? Varför vill inte Traryd åtgärda dessa? Vad har de svarat?

Annars är väl det vanliga att man förhandlar om prisnedsättning på produkter som har mindre defekter, men där defekterna inte är så allvarliga att de påverkar funktionen (och därmed inte behöver bytas ut i sin helhet).

Redigerat:
Som det står i första stycket så får man acceptera sprickor upp till 50mm.
det ska bara spacklas över och målas, detsamma gäller sammanfogningarna där man kan köra in ett rakblad emellan anliggningsytorna.
Nu har jag skrivit detta två gånger oxå, dä du!:)

Jag har köpt nya fönster UTAN defekter och det vill jag ha!

Praxis är att man reklamerar en defekt vara. Är man inte nöjd med utgången kan man dra ärendet vidare till ARN. Har du frågor kring detta finns det sannolikt en konsumentvägledning i din kommun.

Trä och möbelföretagen har en standard som heter SFDK. Där finns allt att läsa om hur ett fönster bör tillverkas för att uppfylla deras krav. Jag tror alla de större tillverkarna är med där. Nu har jag inte läst den skriften ordagrant men c- ytor har inga större krav på finish,de behöver faktiskt inte ens vara målade.
Läs mer här http://www.tmf.se/web/Fonster_-_SFDK_1.aspx

precis som ovan säger,gäller ! c-ytor blir ju dolda. Du kan väl skaka fram bilder på ev. defekter på insida eller utsida av fönstren.Har du inga sådana ser dom det inte som reklamationberättigat :(

sk svensk kvalite är inte längre vad den varit...
jag skulle köpa fönster och annat från ándra länder...
ofta bättre kvalite till ett billigt pris...ofta hälften mot det svenska.

Och hur funkar det med garantier.........?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.