moz-screenshot.pngmoz-screenshot-1.png Vill bara upplysa den som funderar på att köpa Traryds fönster att ni får räkna med att era nya svenska kvalitetsfönster kan behöva spacklas och målas. Sprickor ska man acceptera upp till 50 mm. på sk. C-ytor sidorna enligt SIS säger Traryds representanter. Sammanfognings ytor som inte sluter tätt (man kan sticka in ett rakblad emellan), fixas med spackel och färg enl. Traryds representant, fönstren behöver tydligen inte sitta ihop!? Problem med ihop sättningen, kommenterar Traryds representant med:"Vi vet om problemen, men så länge kunden inte reagerar på det så..." Har köpt 16 enheter från Traryd, misstag, det har varit fel på 6 av dessa, kanske flera som vi inte har upptäckt ännu. För dessa har vi betalat 80,000:-, vilket är mycket pengar i min värld. Med facit i hand skulle vi valt träfönster från någon av våra grannländer i öster, kvalitén kunde inte varit så mycket sämre, men framför allt hade vi inte betalat alls så mycket pengar. Ska du köpa Traryds fönster måste du acceptera att dina nya fönster behöver repareras, är detta OK för dig, inga problem!

Tråkigt att du är missnöjd. Jag har själv monterat Traryds i hela huset och jag delar inte ditt missnöje.

Det var dock ett litet märke på ett av fönstren där färgen hade lossnat. Det inträffade dock i frakten och syns inte efter monteringen. Funktionsmässigt påverkar det inte alls.

Surt!
Prova att ta kontakt med Traryds fönster direkt.
Hoppas det löser sig!

sblixten skrev:
Surt!
Prova att ta kontakt med Traryds fönster direkt.
Hoppas det löser sig!
Bristerna är dokumenterade och har sänts till Traryds reklamations avdelning.Har haft Traryds egen personal på plats, så jag förutsätter att de representerar vad Traryd står för.

Kan du inte lägga upp dokumentationen här, samt deras svar?
Skulle vara intressant.

Har hela huset fullt med traryd och har bara haft problem med ETT av dessa. På detta var det ett gångjärn som skrapade lite. Traryd skickade ut en kille som fixade detta på plats.

Mao är jag nöjd. Köpte fönstren 2003 tror jag och dom ser likadana ut då som nu.

Här är en del av vad jag inte tycker ska finnas på svenska kvalitetsfönster.
Korrespondens har jag inte tillgång till, då den har skötts av den lokala bygghandeln.
Det enda jag har att gå på är det Traryds representanter har sagt till mig vid tre besök hemma hos oss.
De har redan bytt ut två fönster, var av det ena så dåligt att de får byta detta en gång till.
det andra fönstret har vi fortfarande anmärkningar på...

• det är....jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite svårt att se på bilderna men åtminstone något fönster klassar jag som transportskadat och då är det ju transportörens problem. Finns en tant som inte gör annat än att hantera fönstertransportreklamationer råkar jag veta...

Nää, detta är inga transportskador, men jag andra fönster som har blivit transportskadade...

Hur kan du veta att det inte är transportskador?

Det har Traryds eget folk sagt och det syns när man ser fönstren i verkligheten.

Det är nog inte något specifikt Traryd problem, har stött på sådant på flertalet fabrikat. Men i min värd så har Traryd rekordet en fönsterbåge till sk. h-fönster sprack längs hela ena sidostycket med en kraftig smäll. En altandörr gick inte att justera så den blev tät, det visade sig saknas (eller om den var för tunn minns inte helt100) glaskil under glaspaketet som därmed gjorde dörren sned.Men det åtgärdades utan snack och väldigt fort av dem så även fönsterbågen. Små skavanker på sidorna få man tyvärr leva med idag ingen verkar bry sig.

Känner inte alls igen problemen, och jag har monterat många Trarydfönster.
Jag har monterat, många av dom fönstermärkena som finns på svenska marknaden.
Min erfarenhet, är att Traryd, håller minst lika bra kvalite, som andra svenska konkurenter.

Känner inte alls igen problemen, och jag har monterat många Trarydfönster.
Jag har monterat, många av dom fönstermärkena som finns på svenska marknaden.
Min erfarenhet, är att Traryd, håller minst lika bra kvalite, som andra svenska konkurenter

Tja, det är kanske bara vi som har haft en väldig otur, men "min" snickare har också monterat flera av de svenska märkena (det var han som rekommenderade Traryd) och de här felen som vi har råkat utför har han inte varit med om på t.ex. Elit. han har de senaste månaderna monterat Traryd fönster hos andra kunder och han har fotograferat ett flertal fel hos dessa. När snickaren, som för övrigt var med vid det senaste mötet med Traryds representanter, visade bilder på fel på Traryd fönster fick han svaret:" Vi vet om problemet, men så länge kunden inte klagar...." Jag vet inte om detta är Traryds policy eller om detta var representantens egen åsikt.

Hmmm... Du har haft problem med dina fönster du köpt från Traryd (via den lokala bygghandeln). Fel har konstaterats och du har hittills fått två stycken utbytta. Personal från Traryd har även besökt dig för att (vad jag antar) lösa de problem som uppstått?

Har jag uppfattat allt korrekt då? Vad är problemet egentligen? Brister har konstaterats och nu försöker företaget åtgärda dessa. I mina öron låter det faktiskt ganska bra.

Jag noterar dock att du två gånger i denna tråd citerar Traryds representant med orden:
" Vi vet om problemet, men så länge kunden inte klagar...."

Jag får känslan av att det är representantens ordval som är ditt egentliga problem?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.