Hej, spolmekanismen på min Svedbergs toalett är trasig. Jag har beställt nya delar men lyckas inte montera själv (reservdel 98940) trots att jag följer instruktionen går det inte att skruva i den nya mekanismen och få den att fästa. Även om jag lyckas sätta den på plats och vatten fylls på utan att rinna ner i stolen går det inte att spola när jag trycker på den nymonterade knappen.

Det verkar ev som att något som ska hålla fast munstycket på mekanismen gått sönder. Ingen ny sådan del kom med den nya mekanismen. Jag hittade en del av en okänd bit när jag monterade loss den gamla mekanismen (se bild). Är detta problemet?

Borde jag bara ta hit en rörmokare? Tack renoveringshjältar för goda råd!
 
  • Hand håller en trasig blå plastdel, troligtvis del av en spolmekanism för toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktionsblad för Svedbergs toalettspolningsmekanism med artikelnummer 98940 och justeringsanvisningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
Hej vill gärna köpa din spolmekanist om du har den kvar
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.