Hej, spolmekanismen på min Svedbergs toalett är trasig. Jag har beställt nya delar men lyckas inte montera själv (reservdel 98940) trots att jag följer instruktionen går det inte att skruva i den nya mekanismen och få den att fästa. Även om jag lyckas sätta den på plats och vatten fylls på utan att rinna ner i stolen går det inte att spola när jag trycker på den nymonterade knappen.
Det verkar ev som att något som ska hålla fast munstycket på mekanismen gått sönder. Ingen ny sådan del kom med den nya mekanismen. Jag hittade en del av en okänd bit när jag monterade loss den gamla mekanismen (se bild). Är detta problemet?
Borde jag bara ta hit en rörmokare? Tack renoveringshjältar för goda råd!