Går i badrumsrenoveringstankar och har så smått börjat kika på tvättställs- och spegelskåp. Inte helt lätt har det visat sig, då jag snöat in på vissa saker :rolleyes: men nu har det utmynnat i tre favoriter som jag ska kolla närmare på.

De tre jag nu är intresserad av är av tre olika fabrikat, nämligen Svedbergs, Ido och Vedum. Av dessa är Svedbergs den billigaste medan de andra två (iaf Ido) är läskigt dyra:|

Har dock fått för mig att Svedbergs inte har något vidare kvalitetsrykte och att man kanske får vad man betalar för...? Kan det vara värt att lägga upp ett antal tusenlappar extra för att få grejor som förhoppningsvis ska se fina och fräscha ut en lång tid framöver?

Någon som vill dela med sig av sina tankar och/eller erfarenheter?

Y
Jag luskade i det i samband med att jag var sugen på Vedum. Flesta hade dåliga erfarenheter att det billigare utbudet.
Ser på mitt billiga ido underskåp att ytan börjar släppa i ett hörn. Köpte även en dyrare setup från vedum, var besviken på hur dom hade fuskat med panelen på den.Innan jag köpte så frågade jag butiken om jag skulle få byta om jag fick fult exemplar, han kollade med fabriken som sa ja. När jag kom tillbaka så försökte fabriken först ta tillbaka detta löfte, men jag backade inte och fabriken försökte då lösa det genom skicka några alternativa fronter till mig men det var inga direkt bra alternativ dom heller..

Tror att dom för 5tusen får man nog vara beredd på byta efter några år ifall man inte kan leva med ytskikt som släpper.
15tusen klassen hoppas jag håller längre men jag törs inte spilla vatten på min för att testa ödet.

Vet bostäder som snålrenoverades och där flertal fick ytskickt släpp på sina badrumsskåp redan året efter, garantin tog det då men vad hjälper det när dom fick likadana lådfronter igen som troligen är lika svaga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.