Jag har nyss köpt en Indigo kommod, 60 cm bredd. När vi tog isär den för att montera upp på vägg tyckte vi att övre lådan lossnade väldigt lätt och när vi ska sätta tillbaka lådan så går det inte att få den att fastna på ena sidan. På undre lådan sitter ett slags spärrhandtag på varje sida, som greppar tag i skenorna. På övre lådan finns bara handtag på ena sidan (se bild). Ska det vara så eller har jag fått ett felmonterat exemplar?

Någon som har en Indigo 60 och kan kolla? Får ju inte tag i Svedbergs nu under helgen.

• IMG_6582.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skall sitta låsmekanismer på båda sidorna på båda lådorna. Inget problem att eftermontera spärrhandtaget.

Redigerat:
Tycker inte det ska behövas när man köper dyra prylar, men då vet jag i alla fall. Även badkaret var en liten besvikelse rent monteringsmässigt. Helt obegriplig monteringsanvisning för bottenventilerna etc och inte ens på svenska. Dessutom går inte sidopanelen att få på helt bra eftersom ett av benen på benställningen sitter i vägen. Detta ben monterades dit helt enligt utritad position.

Trodde inte Svedbergs skulle vara sämre än den sämsta IKEA-möbel jag nånsin haft :rolleyes:

Och där föll även överskåpet in i kategorin "Sämre än det sämsta IKEA-skräp jag köpt"... hur fan kan man ta så mycket betalt för grejer som är så dåliga? Sista gången jag köper Svedbergs i alla fall...

Ha ha, OK tala nu om för mig att jag är totalkorkad och har tummen mitt i handen. Upplys mig sedan om hur det ska vara för det KAN väl inte vara så att även (de dyra) handtagen till kommoden är fel?

Jag fattar verkligen inte hur man ska göra om inte skruvarna ska igenom lådfronten och in i handtaget... borde de då inte skicka med skruvar som räcker till i längd...?

Antingen är jag ovanligt trög idag eller så börjar detta likna en fars!

• IMG_6619.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En del fabrikater brukar skicka med skruvar i två olika längder, Kolla alla skruvpåsarna, kanske du hittar skruv med rätt längd...

Nix, bara en påse per list och bara 3 skruvar i påsen...

Underbart... Har precis beställt samma kommod.

Ha ha, det blir bättre och bättre... idag kom en påse skruvar hem... som var 2mm för långa!! Vad fan, har de inte en sorts skruvar som passar till dessa handtag?
Dessutom, när jag skulle utesluta att jag skruvat in skruven för dåligt tog jag i lite extra - och lyckades kröka en av skruvarna!! Med bara handkraft och en skruvmejsel!

Detta börjar likna en fars! Har nu fått hem den saknade lådspärren... men inte några skruvar till den. Fick 2 andra reservdelar men inte den list som saknades. Till badkaret vi köpte saknades nån slags plastdistanser och där skickade de också fel grejer när jag påpekade.

Nu har jag åter igen pratat med kundtjänst som ska skicka nya skruvar till handtagen, nytt handtag eftersom det ena var repat, ny list för montering av kommoden, nya plastdistanser till badkaret... kanske det var nån mer grej också. Jag tröttnade dock och åkte till K-Rauta idag och köpte 6 st M4 20mm skruvar som det SKA vara till handtagen. Passade perfekt. Ska det vara så svårt?

Väntar dessutom på besked via en annan återförsäljare hur det blir med spegelskåpet som hade ett nagg i ena spegeln.

Av 5 Svedbergsprodukter vi köpt har det varit fel på 4. Helt otroligt! Vad är det man betalar för egentligen? Dessutom urkassa bruksanvisningar och i vissa fall inte ens bruksanvisning på svenska utan bara engelska och turkiska eller nåt liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.