12 300 läst ·
10 svar
12k läst
10 svar
Svedbergs, Ballingslöv eller Dansani
Nu när vi äntligen kommit fram till en schysst planlösning trodde vi resten skulle gå smidigt.. men oj vad mycket val det finns. Nu har vi lyckats spika det mesta, men kommoden är kvar.
Har sökt på de flesta märkena i vår prisklass men enligt träffarna så är allt bara skit - så kan det väl förhoppningsvis inte vara?!
De kommoder vi väljer mellan är (vita 120cm med ett handfat):
Svedbergs Forma
Ballingslöv Happie
Dansani Luna
Aspen verkar överlag fått hyggligt ok med omdömen men de finns såklart inte i 120 mått som vi behöver.
Någon som har några fräscha omdömen om övriga tre?
Har sökt på de flesta märkena i vår prisklass men enligt träffarna så är allt bara skit - så kan det väl förhoppningsvis inte vara?!
De kommoder vi väljer mellan är (vita 120cm med ett handfat):
Svedbergs Forma
Ballingslöv Happie
Dansani Luna
Aspen verkar överlag fått hyggligt ok med omdömen men de finns såklart inte i 120 mått som vi behöver.
Någon som har några fräscha omdömen om övriga tre?
Vi kommer ha ballingslöv Happie i vårt badrum som kommer byggas nu, visserligen med bänkskiva och med två handfatsskålar i betong uppe på denna. Nu är det långt från monterat ännu men vad jag kunde bedöma i butiksutställningen så såg det ut till att vara bra kvalitet! Sen är man väl ingen expert, men bad och värme som vi handlade ifrån rekommenderade ballingslövs produkter..!
Jag valde Svedbergs till mina 2 badrum, min uppfattning är att det märket lever på gamla meriter och tar bra betalt för det, på toastolarna rök sitsen söder på nästan omgående på båda två, men det är handhavande fel sägs det så ingen garanti.
Med tanke på vad man betalat för grejerna så tycker jag inte de badrumsinredningar vi köpte av Svedbergs lever upp till förväntningarna.
Med tanke på vad man betalat för grejerna så tycker jag inte de badrumsinredningar vi köpte av Svedbergs lever upp till förväntningarna.
Problemet är ju att de flesta märken ser fina ut i utställningarna
Men frågan är hur de är om 1-2-5-10 år.. nu är det bara kommoden/handfat vi ska ha i det här märket + eventuellt spegel. Övriga badrummet har vi spikat till andra märken.
Det är kanske så att man hittar alltid någon som har fel på sina prylar, och det är de som syns på nätet. Hamnar man bland de övriga 99,9% som inte får ett "måndagsex" så klarar man sig säkert utan problem.. kan man hoppas i alla fall.
Det är kanske så att man hittar alltid någon som har fel på sina prylar, och det är de som syns på nätet. Hamnar man bland de övriga 99,9% som inte får ett "måndagsex" så klarar man sig säkert utan problem.. kan man hoppas i alla fall.
Varför inte köra enhetligt så allt är samma märke?Vortex skrev:Problemet är ju att de flesta märken ser fina ut i utställningarnaMen frågan är hur de är om 1-2-5-10 år.. nu är det bara kommoden/handfat vi ska ha i det här märket + eventuellt spegel. Övriga badrummet har vi spikat till andra märken.
Det är kanske så att man hittar alltid någon som har fel på sina prylar, och det är de som syns på nätet. Hamnar man bland de övriga 99,9% som inte får ett "måndagsex" så klarar man sig säkert utan problem.. kan man hoppas i alla fall.
Det var så jag tänkte när jag valde Svedbergs, då kunde jag plocka ihop allt jag önskade och ha samma tillverkare på allt.
Problemet som jag upplever är inte måndags exemplar utan snarare att den totala nivån på finish och funktion är för låg i förhållande till vad man betalar, betala 30% extra mot annat märke och få exakt samma frånsett en klisterlapp med nått märke på.
Jag upplever ju alla grejer jag köpte, duschväggar, kommoder osv saknade det där lilla extra i finishen som man förväntar sig av ett dyrare märke.
I en perfekt värld hade man ju kunnat satsa på det, men vi måste ha duschvägg mitt på väggen och då finns bara ett par alternativ. Inkaklat badkar tar även det bort många alternativ. Inbyggda toan låter vi vvsaren välja och då blir det geberit. Blandare ska man tydligen hålla sig till de stora kända och inte "möbeltillverkarna" verkar många tycka så då gör vi så osv osv. Får hoppas att vi kan sy ihop det hela på ett bra sätt i slutändan.
Fundera på var det kommer att lägga sig vatten. Jag köpte Svedbergs till förra badrummet, och handtagen till kommoden var små fickor som det la sig vatten i. Efter ett par år ramlade handtagen av. Kolla också om träet (spånskivan) är synlig någonstans. Samma kommod var inte lackad på baksidan. Där rann aldrig vatten, men ångan absorberades, träet svällde och efter ett tag så sprack det på utsidan.
en kommod är den första badrumsmöbel som blir skabbig och kan påskynda renovering trots att allt annat i badrummet är i bättre skick. Leta efter andra lösningar dvs spegelskåp och förvaring uppe på vägg eller i alla fall inte i närhet till handfat och dusch.
Det finns fina vattenlås av metall eller handfat med pelare i keramik som döljer rör. En enkel lösning som håller sej fresh
i evigheter och är enkelt att hålla rent
. Är man inte tvungen tvungen att ha kommoden på grund av platsbrist så är det faktiskt smart att gå utanför badkatalogernas ramar och hitta egna praktiska lösningar
gaia
Det finns fina vattenlås av metall eller handfat med pelare i keramik som döljer rör. En enkel lösning som håller sej fresh
i evigheter och är enkelt att hålla rent
gaia
Medlem
· Västra Götalands län
· 78 inlägg
Miller och Duobad har rätt solida grejer, om det är byggkvalitet du tänker på.
Jo, i en alldeles egen prisklassBlandarkungen skrev:
Jag vill ha nåt som håller och ser bra ut i 10+ år. Eller varför inte 20+ år. Nuvarande grejer är 35 år gamla och både fungerar och ser bra ut.. förutom att allt är brunt/orange/beige då,
Klicka här för att svara