Hej!

Har inte någon erfarenhet av svartmögel, men misstänker det i detta utrymme. Vad säger ni med mer kunskap?

Tack på förhand!

• Riven badrumsinredning som exponerar isolering och träreglar med svartmögelpåväxt på väggar och tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
med tanke på gjutjärnsavloppet och utseende i övrigt så är väl huset gaska till åren antar jag och det ser ju ganska normalt ut. Att det är lite svart i taket betyder ju bara att det varit ganska fuktigt periodvis men inte mer än att det har torkat ut vartefter. I övrigt ser jag inga konstigheter och blir det modern standard med bra ventilation ser jag ingen anledning till att börja utplåna nå gamla "skador" Det är bara låta det vara och så länge det är torrt och dött så är det bara visuellt. Påverkar ingenting annat och behöver inte utrotas eller saneras. Mögelsporer finns omkring oss i luften hela tiden ändå så en tidigare påverkad yta möglar inte lättare bara för det.

Jag skulle iallafall sova bättre med att byta det svarta isoleringen och mekaniskt rengöra bärande material ifall det ej er rutten, när allting är ändå öppet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.