Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
med tanke på gjutjärnsavloppet och utseende i övrigt så är väl huset gaska till åren antar jag och det ser ju ganska normalt ut. Att det är lite svart i taket betyder ju bara att det varit ganska fuktigt periodvis men inte mer än att det har torkat ut vartefter. I övrigt ser jag inga konstigheter och blir det modern standard med bra ventilation ser jag ingen anledning till att börja utplåna nå gamla "skador" Det är bara låta det vara och så länge det är torrt och dött så är det bara visuellt. Påverkar ingenting annat och behöver inte utrotas eller saneras. Mögelsporer finns omkring oss i luften hela tiden ändå så en tidigare påverkad yta möglar inte lättare bara för det.
Klicka här för att svara
