Hej.
Har börjat renovera mitt kök (bostadsrätt) och såg att det var svart på väggen och i taket ett område. Det är torrt virke men trycker man på det så lossnar det bitar och smulas sönder.
Jag har en kallvind ovanför mig och 30-40cm tjockt lager med spån och yttertaket är plåt.
Bifogar bilder om nån vet vad det är för något.
/Jimmy
Har börjat renovera mitt kök (bostadsrätt) och såg att det var svart på väggen och i taket ett område. Det är torrt virke men trycker man på det så lossnar det bitar och smulas sönder.
Jag har en kallvind ovanför mig och 30-40cm tjockt lager med spån och yttertaket är plåt.
Bifogar bilder om nån vet vad det är för något.
/Jimmy
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
MathiasS skrev:
Precis, är en gammal vattenskada. Borde nog kollas på vinden, kan vara så att det läcker in ibland under viss betingelser. Hade en läcka idag på jobbet, lite tögrader under några timmar och frusna rännor och platt tak....Vatten hittar in överallt ibland.
Klicka här för att svara

