S supakmegusta skrev:
Jag är med helt inne på det spåret. Har mailat ahus att jag inte nöjer mig med något annat än nya takstolar.
Jag vet inte ens hur man skulle gå tillväga för en kraftig reducering av priset. Man skulle nästan behöva be olika firmor om offert på ett komplett takbyte för att få ett pris på det.
Är du på riktigt?

Lite boracol och lite borstande med kvasten, allt mer än så är överkurs.

L Lutte skrev:
Är du på riktigt?

Lite boracol och lite borstande med kvasten, allt mer än så är överkurs.
Som sagt, det är inbyggt. Du kommer inte åt med boracol. Oavsett är det oacceptabelt på en nyproduktion. Det är en annan femma att man löser det på detta sättet i sin 70-talskåk där man klantat sig med tilläggsisoleringen.

K
S supakmegusta skrev:
Som sagt, det är inbyggt. Du kommer inte åt med boracol. Oavsett är det oacceptabelt på en nyproduktion. Det är en annan femma att man löser det på detta sättet i sin 70-talskåk där man klantat sig med tilläggsisoleringen.
Exakt. Stor skillnad på nyproduktion och renovering

• Gilla
supakmegusta
  • Laddar…
S supakmegusta skrev:
Alltså på riktigt, tror du kommer ha en jävla uppförsbacke i hela ditt husbygge.

Du kommer ha mycket att bli besviken över om du redan nu är för dom där svarta prickarna.

• Gilla
Filbert
  • Laddar…
Kommer ju aldrig någonsin att vålla några problem. Men definitivt inte bra gjort av byggfirman.
Klantigt och uselt, skitfirma.

Rickard.
Detta är 100% bara kosmetiska skador på delar som jag antar inte kommer synas och dessutom inte vara ”inomhus”. Jag säger att det är inget att bry sig om över huvudtaget.

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Alltså på riktigt, tror du kommer ha en jävla uppförsbacke i hela ditt husbygge.

Du kommer ha mycket att bli besviken över om du redan nu är för dom där svarta prickarna.
Problemet är brist på kunskap och att det råder slentrian i hela byggbranschen. En vanlig byggare ser bara svarta prickar, snickrar klart och åker hem till sin villa och vovve. Jag ska bo där i 40år och med barn under större delen av tiden och vägrar ha inbyggt svartmögel som dessutom är cancerogent. Detta handlar om att Ahus har brustit i plan och bygglagens fuktkapitel. Jag jobbar som projektledare själv och hade skämts om mina killar hade hanterat sina byggen såhär.

• Gilla
  • Haha
Pellwvist och 2 till
  • Laddar…
S supakmegusta skrev:
Problemet är brist på kunskap och att det råder slentrian i hela byggbranschen. En vanlig byggare ser bara svarta prickar, snickrar klart och åker hem till sin villa och vovve. Jag ska bo där i 40år och med barn under större delen av tiden och vägrar ha inbyggt svartmögel som dessutom är cancerogent. Detta handlar om att Ahus har brustit i plan och bygglagens fuktkapitel. Jag jobbar som projektledare själv och hade skämts om mina killar hade hanterat sina byggen såhär.
Trist, men har du alltså lämnat in för analys och fått svaret att det där verkligen är svartmögel? Ser mer ut som vanlig anlöpning eller alger som kan bli under presenning eller mellan reglar som ligger ihop under en tid. Dessutom bygger du ju inte in det eftersom det är på en luftad vind.

S supakmegusta skrev:
Vad bra att du hittade en lösning som funkar för dig och som du tror kommer att bli långvarig. Håll dig gärna till ämnet framöver :)
Vet du, jag såg en möjlighet att försöka hjälpa till med något jag själv har erfarenhet av så vet inte var jag frångick ämnet. Du får gärna ignorera mitt tips och fortsätta ditt meningslösa krig med byggaren.

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
K kniv skrev:
Svällde råsponten till 110% eller vad menar du. Du verkar något oklar och lite verklighetsfrånvänd.
Jag tror de flesta förstod att jag menade att resultatet blev 110%. Ledsen att du inte begrep de. Otroligt humoristisk att den verklighetsfrånvända är jag medans 2 personer i tråden vill riva och bygga nytt pga några små betydelselösa svarta prickar.

• Gilla
Filbert och 3 till
  • Laddar…
Den mögelpåväxten du har är enbart kosmetiskt.
Tråkigt är det absolut men de är dessutom på en plats du aldrig kommer se.
Att spruta på gift vet jag inte riktigt anledningen till. Bättre att torka upp den fukt som eventuellt finns.
Men mer troligt har de transporterats i regn och kanske stått ute en vecka.
Nu när de står torrt så är egentligen redan problemet löst.
De är absolut inte farligt att låta vara så länge som det inte är på ett fuktutsatt ställe.
Nya takstolar kommer aldrig vara på tal.

• Gilla
Filbert och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.