har fått nått svart på insidan av mina fönster som har uppkommit nyligen. Ser nästan ut som brandrök typ(eldar ej) vad kan de vara?
Bifogar bilder
Bifogar bilder
Vi fick sådär i förra huset, även på väggar. Den enda orsak vi kunde komma på var riklig användning av billiga värmeljus (paraffin). Då gick vi över till stearinljus istället...men vi flyttade inte så långt därefter så är inte säker på om det blev nån skillnad.
Okej, har en ljus där inne. Har dock ingen ventilation i rummet om de kan vara boven? Luktar ingen fult eller liknande heller7ender skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 131 inlägg
Hade så tidigare i vårt hus. Runt fönster och även på spikskallar på väggen syntes också.
Försökte måla över det då vi flyttade in men det kom tillbaka ganska fort.
Det försvann inte förrän vi satte in en ordentlig ventilationsanläggning, ftx. Efter det så har jag inte haft några problem.
Bor i ett hus där det tidigare var självdrag då det eldades och sedan konverterades till bergvärme. Då försvann all naturlig ventilation.
Har nu ett bättre inomhusklimat och inga problem.
Försökte måla över det då vi flyttade in men det kom tillbaka ganska fort.
Det försvann inte förrän vi satte in en ordentlig ventilationsanläggning, ftx. Efter det så har jag inte haft några problem.
Bor i ett hus där det tidigare var självdrag då det eldades och sedan konverterades till bergvärme. Då försvann all naturlig ventilation.
Har nu ett bättre inomhusklimat och inga problem.
Klicka här för att svara


