4 608 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Svårt att limma toastol?!
Eftersom det är grymt svårt att hitta rörisar så är det lite läge att limma toastolen själv. När vi la golvvärmen så valde vi att prioritera så många meter som möjligt och bestämde oss för att limma toastolen (vi kan alltså inte skruva i golvet). Vi hoppades då att kunna få hjälp men det har varit svårare än planerat... så min fråga lyder:
Är det svårt att limma fast toastolen så att det blir bra eller är det inget för halvhändiga amatörer?
Vad fäster man stolen med, och hur gör man rent praktiskt?
//likblek
Är det svårt att limma fast toastolen så att det blir bra eller är det inget för halvhändiga amatörer?
Vad fäster man stolen med, och hur gör man rent praktiskt?
//likblek
Vi fäste våran med silicon, har haft den där i 5 år nu. Dock med ett avbrott p.g.a små barns förmåga att spola ner leksak som fastnade....... :-[Mannesson skrev:
Rakblad, lossade stolen= fick bort leksaken. Siliconade stolen igen ;D
Hej! Ska man tvunget limma fast stolen så är nog silikon att föredra, för det är lättare att skära loss om man behöver byta wc, eller rensa avloppet.
Med PL400 lär man få med sig klinkersplattorna. Alternativt får man slå sönder stolen.... lite tråkigt kanske..
Med PL400 lär man få med sig klinkersplattorna. Alternativt får man slå sönder stolen.... lite tråkigt kanske..
Transparant silicon gäller! Ifall jag vet att det finns golvvärme tex så "limma" stolen med silicon.
Mvh
Mvh
enigheten verkar massiv. pratade med en större vvsfirma i lomma igår och de sa samma sak. de påtalade precis som ngn annan jag pratat med i detta ärende att om det läcker in vatten så kan det inte rinan ut - jag har ev en plan på att lämna en liten glipa i siliconet på baksidan men har inte bestämt mig, i morgon ska den på plats iaf, är trött på att pinka ute!!!

För att låna tråden litet. Mitt problem är inte riktigt detsamma, för jag tänker skruva fast min holk på konventionellt sätt. Problemet dock är det att det inte är helt plant mellan de klinkerplattorna stolen skall stå på. Min fråga är vad ni tror om att ställa holken på slafsigt blandat fogbruk, bulta fast den och sen foga jämnt i skarven mellan porslinet och golvet. Vill ju inte riskera att jag drar åt för hårt, eller att holken vid belastning spricker. Som jag ser det andas även fogbruk och släpper igenom vatten. Vad tror ni?
det var inte alls svårt.... använde våtrumssilicon och några byggkilar för att få det plant..
lade på i två omgångar, först under stolen (hade den på plats och vickade upp och siliconade under), dagen efteråt så "snyggade" vi till fogen med mer våtrumssilicon. råkade köpa grått men det blev inte så dumt...
bilder kommer

lade på i två omgångar, först under stolen (hade den på plats och vickade upp och siliconade under), dagen efteråt så "snyggade" vi till fogen med mer våtrumssilicon. råkade köpa grått men det blev inte så dumt...
bilder kommer
Klicka här för att svara