8 961 läst ·
25 svar
9k läst
25 svar
Svårslaget byggmaxgolv
Oj jag läste "svårslaget" som i att "du kan inte hitta något bättre". Hade funderingar ett tag på att köpa det där golvet, så jag började känna att det kanske varit värt om det nu var så bra. Men kanske ska jag vara nöjd iaf då. Köpte nämligem istället ett Kährs-golv med woodlock 5s-läggningssystem. Mycket just för att det såg så lättlagt ut. Tydligen ska man inte behöva slå alls bara vika ihop och ner. Får väl se om jag är lika nöjd efteråt...
http://62.20.5.242/Kahrs/Products/Installation/Woodloc5S.aspx
http://62.20.5.242/Kahrs/Products/Installation/Woodloc5S.aspx
I ett mindre rum, drygt 4 meter långt, behövde vi vara två personer med ovanstående teknik. Det fungerade inte med endast en person eftersom allt måste hållas på plats vid sammanfogningen.byggankan skrev:
Jag är mycket nöjd med det prisvärda Byggmaxgolvet.
Vi har ett rum på 70 kvm som vi lagt byggmax 14mm valnöt-golvet i. Då man bara får lägga 8m i bredd (kährs godkänner 12m tror jag) så fick det bli en skarv. Var ok i detta fallet då den hamnade naturligt vid köksbaren. Jag var själv när jag la de delar av rummet som var 4,8m brett. Där det är 7,5m fick jag ha hjälp. Använde mig också av kortändan-först-metoden. När det var två eller fler hellängder som skulle knackas ihop behövde jag ofta ha någon som stod på den ena brädan annars gick dom inte att få ihop så det var lite skillnad i läggningen mot kährsgolvet vi har i ett annat rum. Men nu när det väl ligger så gillar vi golvet väldigt mycket. Trixet att få ihop kortändarna smidigt var att vika in brädan, då var skarven nästan ihop när man vikit ner brädan.
så du fick betalt för bensinen fram och tillbaka, fick tillbaka tiden du gjort av med på att köra fram och tillbaka och tiden det tog att bära materialet in och ut? 
klart man kan spara pengar på billiga saker
klart man kan spara pengar på billiga saker
Jag passerade ändå byggmax på vägen, åt bägge hållen och jag debiterar inte mig själv för min egen tid. Istället ser jag det som så att det strul som vissa billiga varor orsakar mig betalas flerfalt av alla de pengar jag sparar på övriga billiga och prisvärda produkter som jag väljer. Därtill kommer att när man betalar dyrt för saker, får man mer sällan vad man betalar för, än när man köper prisvärda grejer. Den som alltid väljer det dyrare alternativet i tron att det blir bättre blir nog lurad bra mycket oftare än mignino skrev:
Tycker inte man ska vara så kategorisk och säga att billigt alltid är dåligt. Byggmax golv har väl här på forumet fått överlag bra omdömen, men ett känt problem är väl att de är svåra att slå ihop.nino skrev:
Vi köpte byggmax golv till vår förra bostadsrätt när vi renoverade och svärfar som är snickare la in det och han tyckte precis som andra att det var lite besvärligt att lägga men för de pengarna tyckte han samtidigt att det var ett otroligt prisvärt och snyggt golv.
Så det kan vara bra att vara medveten om det, men min uppfattning är att deras parkett är väldigt prisvärt jämfört med andra dyrare märken.
Klicka här för att svara