Behöver lite tips från er hur tusan jag skall gå tillväga för att bygga min altan ut över en slänt.
Slänten består av sprängsten i varierande storlek, småsten, jord och lera och det är ganska brant.
Det är extremt svårt att gräva i marken.
Ganska svårt att se och få en klar bild av hur det ser ut på bilderna. Jag kommer heller förmodligen inte få plats med en bärlina, utan kommer köra med regelverket direkt. Hur långt uthäng kan jag då ha? 1meter?
På den övriga marken, som också är svårgrävd såklart. Hur hade ni gjort här. Grävt ur 20cm, i med makadam och sedan en trädgårdsplatta?
Kommer detta ens vara möjligt tror ni?
Slänten består av sprängsten i varierande storlek, småsten, jord och lera och det är ganska brant.
Det är extremt svårt att gräva i marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ganska svårt att se och få en klar bild av hur det ser ut på bilderna. Jag kommer heller förmodligen inte få plats med en bärlina, utan kommer köra med regelverket direkt. Hur långt uthäng kan jag då ha? 1meter?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På den övriga marken, som också är svårgrävd såklart. Hur hade ni gjort här. Grävt ur 20cm, i med makadam och sedan en trädgårdsplatta?
Kommer detta ens vara möjligt tror ni?
Hur långt överhäng du kan ha beror på dimension på reglarna du använder.
Om du ska ha en meter så behöver du nog upp på 45x170.
Planen med att gräva, fylla med makadam och sen platta på låter bra tycker jag.
Om du ska ha en meter så behöver du nog upp på 45x170.
Planen med att gräva, fylla med makadam och sen platta på låter bra tycker jag.
I vilken ordning kommer sprängstenen, stenarna jorden och leran? Om de förstnämnda är underst är det ju inget som orsakar tjälskott utan snarare ett bra underlag att gjuta en plint på förutsatt att du kommer ner till någon hyfsad botten en bit ner. Ligger allt däremot med leran underst är det en annan sak
Klicka här för att svara