Det är väl lite som en "sports jacket" eller "sports coat". Det är väl inget man tar på sig innan löprundan direkt.

I de engelskspråkiga länderna så verkar det lite som att "sports" är lite att jämföra med fritiden. Alltså när det inte är strikt affärsmässigt som under arbetsdagen.
 
  • Gilla
Purre och 3 till
  • Laddar…
P
Magnus Filip skrev:
Vi nämnde om det också. Alla har diesel och de förbrukar inte mkt 5- 7 liter/100km. Ungefär som en vanlig bil antar jag. Tänk Flera hundra tusen kronors bil då spelar nog bränsleförbrukningen inte så jättestor roll. Iaf mina vänner tänker inte på bränsleförbrukningen direkt. men de kör kanske inte jättemycket heller. När jag hade bil var det inget jag tänkte på heller eller kollade. Jag tankade en gång i månaden bara. Men kör man massor är det viktigt.

Frågade om SUV förkortning och det har svarats på.

Så vi avslutar nu. Iaf jag kikar inte mer här.
Jo du får en obligatorisk fråga. Avsluta bara inte det här.

Vilka sporter är inte suv bra till ? Vilka sporter har du i åtanke?
 
Mikael_L
Det enda jag vet om SUV är att de nästan aldrig står mitt i och rakt i sin parkeingsruta ...
Är det något som ingenjörerna har mixtrat till med styrningen?
 
  • Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
Som jag förstått det stod det först för Suburban Utility Vehicle men ändrades senare för att tilltala fler.
 
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det enda jag vet om SUV är att de nästan aldrig står mitt i och rakt i sin parkeingsruta ...
Är det något som ingenjörerna har mixtrat till med styrningen?
Stadsbor,
 
P
Förmodligen,å andra sidan är det väl i stan det finns parkeringsrutor:)
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det enda jag vet om SUV är att de nästan aldrig står mitt i och rakt i sin parkeingsruta ...
Är det något som ingenjörerna har mixtrat till med styrningen?
Sist jag stod nära en sneparkerare så var det en pyttebil, nästan så det var en bedrift av föraren att få den lilla bilen att vara ivägen för mig när jag skulle in i bilen...
 
F
A Avemo skrev:
Det är väl välbekant att folk har andra kriterier än vad som är mest praktiskt när de väljer bilar. Sportbilar är ju för de flesta betydligt mer ovettiga än en suv. En annan biltyp som är något av ett frågetecken för mig är sedan. Vad har en sedan som inte en kombi har? Men som tur är så får folk välja vilka bilar de vill. Även om det är en suv.
Bättre vridstyvhet.
 
P
Handyman 1 skrev:
Förmodligen,å andra sidan är det väl i stan det finns parkeringsrutor:)
Jag har en stor kombi. Står alltid i rutor i stan eller byn. Men aldrig när jag hämtar på dagis. En jävla tant i en AYGO behövde allt utrymme och ställde sig så jag nästintill inte kunde bälta mitt barn. Så jag ställer mig om där finns plats utanför parkeringen vid grindöppning :D

Förvisso kunde man väl vält ryggsäcksbilen men de vore ju synd för den.
 
F
useless useless skrev:
Japp. Sen släppte Jeep 1974 års modeller.

[bild]
Jo, men ”stadsjeep” användes som uttryck i Sverige redan i mitten på 80-talet har jag för mig.
 
Mikael_L
Tokslut Tokslut skrev:
Sist jag stod nära en sneparkerare så var det en pyttebil, nästan så det var en bedrift av föraren att få den lilla bilen att vara ivägen för mig när jag skulle in i bilen...
Kände du dig träffad? :crysmile:
 
F
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det enda jag vet om SUV är att de nästan aldrig står mitt i och rakt i sin parkeingsruta ...
Är det något som ingenjörerna har mixtrat till med styrningen?
Vet du hur svårt det är att parkera med en Latte på 0,8 liter i näven?
 
  • Gilla
  • Haha
daviden och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kände du dig träffad? :crysmile:
jag åker större än en SUV :P
 
F
SUV är ett rätt brett begepp idag. När det begav sig så pass att det tog fart på riktigt från andra halvan av 90-talet så skulle jag vilja påstå att det var ordentligt tilltagna bilar med fantastisk last och dragkapacitet och värdiga att kallas SUV.

Det som flera refererar till här där det gnälls över små bagage är per definition inte så en SUV såg ut från början och jag skulle vilja påstå att dessa micro-SUV snarare passar in i crossover-segmentet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.