1 947 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
SUV eller Familjebuss? ...era körupplevelser?
Jag kommer inom snar framtid köpa bil. Sugen på en XC60, storleksmässigt räcker den för mina behov, MEN det skulle kännas kul med extra stort lastrum som man kan få i en familjebuss/7-sits, t ex Ford S-max. Lastrum är alltid bra ifall att, men å andra sidan kan man ju hyra/låna släp vid kortare körningar. Jag har kört en Volkswagen Sharan kortare sträckor under några dagar o tyckte den va helt okej i körupplevelsens. (jag vill sitta högt, högre än i en xc70)
Hur är era körupplevelser i SUV kontra familjebuss?
Hur är era körupplevelser i SUV kontra familjebuss?
Har aldrig velat köpa en familjebuss...gillar inte buss känslan...
köpte för några veckor sedan en Mitsubishi outlander, 7 sits, så du har 2 extra säten i bagaget vid behov, annars vääääldigt gott om last utrymme!!
en riktig super bil faktiskt!
Denna har blivit jättevanlig bil, hur kommer det sig tro? Den är ju inte billig direkt o inte heller en premiumbil. Verkar fin!Andreas117 skrev:
Kikade på en outlander när pojken var liten men var inte alls imponerad över lastutrymmet den erbjöd. Visst kan man stapla högt men det var ju samma yta som dåvarande passat.
Kör känslan i en suv är svår att slå, man sitter högt och ser vad som händer runtom vilket är något jag saknar i nya bilen.
En skön "spermatruck" är VW multivan, tycker dom flyter bra på vägen och är otroligt sköna o köra.
Kör känslan i en suv är svår att slå, man sitter högt och ser vad som händer runtom vilket är något jag saknar i nya bilen.
En skön "spermatruck" är VW multivan, tycker dom flyter bra på vägen och är otroligt sköna o köra.
Jag körde tills nyligen en sharan, stor bil med god komfort för att vara en BUSS. Men det är just det, en buss! Bytte gladligen ut den mot en personbil, men jag saknar möjligheten att ta med en extra passagerare (5 i familjen) så jag letar efter en lämplig s-max som är ett mellanting mellan buss/personbil.
Statsjeepar har jag inte ens tittat åt, behovet av en sådan har aldrig funnits.
Statsjeepar har jag inte ens tittat åt, behovet av en sådan har aldrig funnits.
Se denna tråd: https://mobil.byggahus.se/forum/showthread.php?t=269470
Vi har en S-Max och är helnöjda. Väldigt mycket personbil över köregenskaperna trots storleken. Att dra en husvagn bakom är också en fröjd.
Vi har en S-Max och är helnöjda. Väldigt mycket personbil över köregenskaperna trots storleken. Att dra en husvagn bakom är också en fröjd.
Ford S-max är tydligen många nöjda med. Jag googlade lite på VW multivan som det tipsades om i tråden, verkar vara en kanonbil, dvs bland det bästa man kan få för en stor familj, men kontentan i en artikel var att dem som mest behöver bilen förmodligen inte har rår med den. Direkta köregenskaper framkom inte.
Klicka här för att svara