Har ett hus som är klassat som enplanshus med källare. Dock så är marken på ena sidan av huset lägre än golvnivå. Där har tidigare varit garage och en ingång till källarplanet.
Enligt detaljplan så är tvåvåningshus inte tillåtet. Huset är dock byggt innan rådande detaljplan.
Det jag undrar är ifall huset nu redan ”är” ett suterränghus så kanske det är möjligt att gräva fram resten av våningsplanet utom en vägg för att få mer boyta?
Enligt detaljplan så är tvåvåningshus inte tillåtet. Huset är dock byggt innan rådande detaljplan.
Det jag undrar är ifall huset nu redan ”är” ett suterränghus så kanske det är möjligt att gräva fram resten av våningsplanet utom en vägg för att få mer boyta?
hej.N Nils Jansson1 skrev:Har ett hus som är klassat som enplanshus med källare. Dock så är marken på ena sidan av huset lägre än golvnivå. Där har tidigare varit garage och en ingång till källarplanet.
hur menar du. Har du i dagsläget 1 av 4 källarväggar frilagda? Och du vill göra fler eller?
kommunerchrischris skrev:
jag har grävt ut min ena långsida. Gjordes i augusti. Inte frågat om lov men bor utanför samhället och har stor tomt.
däremot ska jag nu dränera baksidan och ena gaveln. Är rädd att huset ska fara iväg under dräneringssrbetet. Kanske nojjar i onödan
helt klart.K Kaian86 skrev:
ah, har du bilder före och efter? Mest nyfiken hur det kan bli.
ja, det kan vara bra att rådfråga nån så att det inte blir något knasigt.
chrischris skrev:
Här ser du en före och en efterbild. Resten av tomten ska fixas och grunden samtidigt
Klicka här för att svara