shadowfire, har du upplevt något problem med ozongasning? Gummi, elektronik edyl som tar skada? Kör du billig kinesisk variant eller dyrare svensk?
Funderar på att köpa en apparat från Kina eftersom jag tycker de svenska är omotiverat dyra...
 
J Johan byggare skrev:
shadowfire, har du upplevt något problem med ozongasning? Gummi, elektronik edyl som tar skada? Kör du billig kinesisk variant eller dyrare svensk?
Funderar på att köpa en apparat från Kina eftersom jag tycker de svenska är omotiverat dyra...
Jag köpte min i Sverige, har en AirSteril med lite kraftigare lampa. Inget problem med förstört material eller så, men jag vet att man tidigare har varnat för att ozongasa typ båtar då någon påstått att klädseln tagit stryk. Låter det vara osagt om det verkligen var en sanning eller ej, men jag har iaf inte haft några problem (och då har jag ozongasat rätt hårt i sovrum, vardagsrum mm med inredning på plats.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Ryck ut allt organiskt gammalt junk. Vid minsta lilla misstanke! Hemskt att bo i sjuka hus. Mina polare bor i ett område med sjuka hus som kostar runt 5 m. Alla förnekar situationen för att hålla priset uppe. De luktar kräk, bilen luktar kräk, lekplatsen luktar kräk. Barnen alltid sjuka. Vill inte lyssna och känner
inte det själva. Tveka inte, har du läge, ut med det.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
hehe, har hållit på i 9 år och snart rivit ner precis hela kåken utom stommen, så jepp.
 
  • Gilla
trickydicky
  • Laddar…
S shadowfire skrev:
hehe, har hållit på i 9 år och snart rivit ner precis hela kåken utom stommen, så jepp.
Hej, Oj, det var enträget. Hjälpte det inte med ozongasningen?
 
A ansgar46 skrev:
Hej, Oj, det var enträget. Hjälpte det inte med ozongasningen?
Nej det hjälper inte om det fortfarande finns en aktiv luktkälla. Alltså det går att sanera en bostad som brunnit med ozon, men om det fortfarande pyr någonstans så räcker det inte med att ozongasa. Man måste alltid få bort en aktiv luktkälla, sedan kan ozonet döda passiva luktkällor, aka luktsmittat material.

Jag letar efter minst en aktiv luktkälla till just nu. Har eliminerat 7-8 st.
 
  • Gilla
ansgar46
  • Laddar…
S shadowfire skrev:
Nej det hjälper inte om det fortfarande finns en aktiv luktkälla. Alltså det går att sanera en bostad som brunnit med ozon, men om det fortfarande pyr någonstans så räcker det inte med att ozongasa. Man måste alltid få bort en aktiv luktkälla, sedan kan ozonet döda passiva luktkällor, aka luktsmittat material.

Jag letar efter minst en aktiv luktkälla till just nu. Har eliminerat 7-8 st.
Jag misstänker att våran asfaboard (70-talshus) luktar. Hade du problem med det?
 
S Stugmannen skrev:
Jag misstänker att våran asfaboard (70-talshus) luktar. Hade du problem med det?
Asfaboarden luktade absolut, men det var faktiskt pga att hela ytterpanelen var tryckimpregnerad. Panelen luktsmittade något så enormt, så det var stora boven i dramat.
 
S shadowfire skrev:
Asfaboarden luktade absolut, men det var faktiskt pga att hela ytterpanelen var tryckimpregnerad. Panelen luktsmittade något så enormt, så det var stora boven i dramat.
Tack för svar! ska riva all fasad inom snar framtid så då ryker skiten. När jag helrenoverade gäststuga så luktade asfaboarden kräk, så det var gott att bli av med den.

Har du fått löst alla dina luktproblem nu efter alla år?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.