15 016 läst ·
23 svar
15k läst
23 svar
Suspekta syllar (igen).
shadowfire, har du upplevt något problem med ozongasning? Gummi, elektronik edyl som tar skada? Kör du billig kinesisk variant eller dyrare svensk?
Funderar på att köpa en apparat från Kina eftersom jag tycker de svenska är omotiverat dyra...
Funderar på att köpa en apparat från Kina eftersom jag tycker de svenska är omotiverat dyra...
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Jag köpte min i Sverige, har en AirSteril med lite kraftigare lampa. Inget problem med förstört material eller så, men jag vet att man tidigare har varnat för att ozongasa typ båtar då någon påstått att klädseln tagit stryk. Låter det vara osagt om det verkligen var en sanning eller ej, men jag har iaf inte haft några problem (och då har jag ozongasat rätt hårt i sovrum, vardagsrum mm med inredning på plats.J Johan byggare skrev:
Ryck ut allt organiskt gammalt junk. Vid minsta lilla misstanke! Hemskt att bo i sjuka hus. Mina polare bor i ett område med sjuka hus som kostar runt 5 m. Alla förnekar situationen för att hålla priset uppe. De luktar kräk, bilen luktar kräk, lekplatsen luktar kräk. Barnen alltid sjuka. Vill inte lyssna och känner
inte det själva. Tveka inte, har du läge, ut med det.
inte det själva. Tveka inte, har du läge, ut med det.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
hehe, har hållit på i 9 år och snart rivit ner precis hela kåken utom stommen, så jepp.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Nej det hjälper inte om det fortfarande finns en aktiv luktkälla. Alltså det går att sanera en bostad som brunnit med ozon, men om det fortfarande pyr någonstans så räcker det inte med att ozongasa. Man måste alltid få bort en aktiv luktkälla, sedan kan ozonet döda passiva luktkällor, aka luktsmittat material.A ansgar46 skrev:
Jag letar efter minst en aktiv luktkälla till just nu. Har eliminerat 7-8 st.
Medlem
· västra götaland
· 378 inlägg
Jag misstänker att våran asfaboard (70-talshus) luktar. Hade du problem med det?S shadowfire skrev:Nej det hjälper inte om det fortfarande finns en aktiv luktkälla. Alltså det går att sanera en bostad som brunnit med ozon, men om det fortfarande pyr någonstans så räcker det inte med att ozongasa. Man måste alltid få bort en aktiv luktkälla, sedan kan ozonet döda passiva luktkällor, aka luktsmittat material.
Jag letar efter minst en aktiv luktkälla till just nu. Har eliminerat 7-8 st.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 378 inlägg
Tack för svar! ska riva all fasad inom snar framtid så då ryker skiten. När jag helrenoverade gäststuga så luktade asfaboarden kräk, så det var gott att bli av med den.S shadowfire skrev:
Har du fått löst alla dina luktproblem nu efter alla år?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden