8 249 läst ·
19 svar
8k läst
19 svar
Surrande ljud inuti EQLQ
Säkert inget fel på kabeln. Det är nog bara så att den nya typen EKLK tex vissa typer EQLQ inte har någon utfyllnad mellan parterna. Det är mer att likna vid ett dubblet plastat alurör tillverkat av tjockare folie, däri ligger ledarna lösa och tillsammans med en biledare som ibland är veckad i zick-zack för att man ska kunna hävda kontakt med alumanteln.
Inte så konstigt att det kan ge lite brum eller andra ljud under vissa omständigheter då. Några tillverkare kommer upphöra med EKLK så man får vänja sig vid att den ersättande kabeltypen inte längre motsvarar några höga krav mekaniskt eller elektriskt. Man får kolla lite olika tillverkares lösningar och komma fram till vad som motsvarar ens egna krav, modellbeteckningen säger inte så mycket längre.
Inte så konstigt att det kan ge lite brum eller andra ljud under vissa omständigheter då. Några tillverkare kommer upphöra med EKLK så man får vänja sig vid att den ersättande kabeltypen inte längre motsvarar några höga krav mekaniskt eller elektriskt. Man får kolla lite olika tillverkares lösningar och komma fram till vad som motsvarar ens egna krav, modellbeteckningen säger inte så mycket längre.
Är den möjligtvis av typ EQLQ Plus?
Har varit med om det också, är biledaren som hamnar i svängning.
Kan surra även helt utan belastning i andra änden..
Är "helt" normalt med den typen av kabel, man hör hur lös biledaren är om man piskar med kabeln
Har varit med om det också, är biledaren som hamnar i svängning.
Kan surra även helt utan belastning i andra änden..
Är "helt" normalt med den typen av kabel, man hör hur lös biledaren är om man piskar med kabeln
Får man ljud i kabeln så ska man åka till den som sålt den och slå den i bordet, tala om för dom att dom ska ta bort skiten ur sortimentet och skicka tillbaka ev restlager till grossist/tillverkare.
En kabel ska ALDRIG under några omständigheter ge ifrån sig nått ljud, gör den det är det nått skräp som inte ska användas.
En kabel ska ALDRIG under några omständigheter ge ifrån sig nått ljud, gör den det är det nått skräp som inte ska användas.
Stämmer bra detVikHe skrev:
Men nu är kabeln tyst iaf, så jag bryr mig inte längre
Hej!F flaektrem skrev:
Visserligen många år sedan detta inlägg. Men tänkte höra hur det har gått och om något mer ljud kommit eller detta orsakat något problem?
Klicka här för att svara
