6 408 läst ·
100 svar
6k läst
100 svar
Surfa på internet från sängen
Sida 1 av 7
Själv gör jag det från min HTC Wildfire.
Nu vill min hustru kunna läsa tidningar.
Mobilen har för liten skärm. Dessutom klarar ej av flash.
Vad kan vara lämplig?
Krav:
minst 8 tums skärm
klara av flash
kunna gå på batteri i minst 3 timmar
trådlöst WLAN
Nu vill min hustru kunna läsa tidningar.
Mobilen har för liten skärm. Dessutom klarar ej av flash.
Vad kan vara lämplig?
Krav:
minst 8 tums skärm
klara av flash
kunna gå på batteri i minst 3 timmar
trådlöst WLAN
Kör själv med en 13,3" skärm och 7-8timmar batteritid, väger väl 1,5kg. Perfekt både för fåtölj, soffa, säng, etc.
Men jag vill inte ha en mindre. Har en HTC Desire men den är inget surfverktyg som duger för mig utan mera en nödlösning. Min fru kör en 12" maskin men vill nu byta till en lite större. Månde det även vara åldersbetingat
Maskinen jag kört med dryga året är en Acer UL30, finns säkert nya version av den. Den enda nackdelen är bildskärmen som har liten betraktningsvinkel men annars bra skärpa. Man kan få vinkla om den lite om du byter sittställning.
Men jag vill inte ha en mindre. Har en HTC Desire men den är inget surfverktyg som duger för mig utan mera en nödlösning. Min fru kör en 12" maskin men vill nu byta till en lite större. Månde det även vara åldersbetingat
Maskinen jag kört med dryga året är en Acer UL30, finns säkert nya version av den. Den enda nackdelen är bildskärmen som har liten betraktningsvinkel men annars bra skärpa. Man kan få vinkla om den lite om du byter sittställning.
Jag har en padda och finner det faktiskt ovanligt irriterande att den inte har flash. Det är MÅNGA sidor där man tappar innehåll (eller inte får något innehåll alls) utan flash. I övrigt mycket nöjd med köpet (tillräckligt nöjd för att använda den hela tiden trots bristerna).
En sån här på väggen http://www.dustinhome.se/pd_5010517333.aspx samt ett lämpligt trådlöst tangentbord med pekplatta så bör ni klara er ett tag fast synen blir sämre 
Netbooks är ju smidiga och billiga.
Skulle en lösning på problemet vara att sluta läsa på Aftonbladet? Om liberalen Lars Johan Hierta, som startade tidningen , skulle se i vilket skick den är nu skulle han vända sig i graven 
Mitt tips är en netbook om inte Ipad funkar, kanske är det så att Ipad 2 får stöd för flash?
Mitt tips är en netbook om inte Ipad funkar, kanske är det så att Ipad 2 får stöd för flash?