M Matte60 skrev:
Ok. Är du nöjd med den annars?
Är elförbrukningen låg?
Ja, supernöjd. Den är på 140 W. Nu kör jag jag 7 timmar per dygn så det blir ca 1 Kwh och ligger fortfarande runt 68% RF så jag kan nog gå ner ytterligare i driftid. Torrare luft nu på vintern så det blir mer vår sommar höst naturligtvis men fortfrande inga skyhöga förbrukningssiffror. Räknar med att köra runt 12 timmar då.

H hansire skrev:
Ja, supernöjd. Den är på 140 W. Nu kör jag jag 7 timmar per dygn så det blir ca 1 Kwh och ligger fortfarande runt 68% RF så jag kan nog gå ner ytterligare i driftid. Torrare luft nu på vintern så det blir mer vår sommar höst naturligtvis men fortfrande inga skyhöga förbrukningssiffror. Räknar med att köra runt 12 timmar då.
Låter ju bra...140w är mycket bra...min gamla correnta 300 drar ungefär 1kwh i timmen. så den får gå lite
kör du din 7tim i sträck. eller olika tider....ställer du in det på den? eller timer

M Matte60 skrev:
Låter ju bra...140w är mycket bra...min gamla correnta 300 drar ungefär 1kwh i timmen. så den får gå lite
kör du din 7tim i sträck. eller olika tider....ställer du in det på den? eller timer
Ja, jag har en timer (se mitt inlägg 15/1 i denna tråd). I början körde jag varannan timme men nu provar jag mig fram och har avstängt lite längre perioder. Satte upp WiFi-pluggen med en 24-timmar timer som jag kan justera/slå av och på per timme. Den mäter energinåtgången också. 1 kwh/timme låter inte bra. Du skulle tom kunna ha två Woods och komma lång under det.

• Schema för WiFi-plugg med timerinställningar visar olika tider då switchen är av eller påslagen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning av anslut smart-plugg med energimätare, IP44, visar plugg och WiFi-symbol, powered by Tuya.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.