60 070 läst ·
122 svar
60k läst
122 svar
Superdyr elräkning för avfuktare i krypgrund med 2022 elpris
Ja, supernöjd. Den är på 140 W. Nu kör jag jag 7 timmar per dygn så det blir ca 1 Kwh och ligger fortfarande runt 68% RF så jag kan nog gå ner ytterligare i driftid. Torrare luft nu på vintern så det blir mer vår sommar höst naturligtvis men fortfrande inga skyhöga förbrukningssiffror. Räknar med att köra runt 12 timmar då.M Matte60 skrev:
Låter ju bra...140w är mycket bra...min gamla correnta 300 drar ungefär 1kwh i timmen. så den får gå liteH hansire skrev:Ja, supernöjd. Den är på 140 W. Nu kör jag jag 7 timmar per dygn så det blir ca 1 Kwh och ligger fortfarande runt 68% RF så jag kan nog gå ner ytterligare i driftid. Torrare luft nu på vintern så det blir mer vår sommar höst naturligtvis men fortfrande inga skyhöga förbrukningssiffror. Räknar med att köra runt 12 timmar då.
kör du din 7tim i sträck. eller olika tider....ställer du in det på den? eller timer
Ja, jag har en timer (se mitt inlägg 15/1 i denna tråd). I början körde jag varannan timme men nu provar jag mig fram och har avstängt lite längre perioder. Satte upp WiFi-pluggen med en 24-timmar timer som jag kan justera/slå av och på per timme. Den mäter energinåtgången också. 1 kwh/timme låter inte bra. Du skulle tom kunna ha två Woods och komma lång under det.M Matte60 skrev:
Klicka här för att svara