26 911 läst ·
194 svar
27k läst
194 svar
Styrräntan höjs rejält
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Svennebanan har mindre än 5k i sparkapitalDüsseldorff skrev:
Nu är det väl så att "vanligt folk" som bor i villa inte är värst utsatta. Företagare drabbas dubbelt minst sagt. Högre lånekostnader, dyrare driftkostnader som nu läggs på varor. Att höja räntan dämpar inte prishöjningar, någon måste trots allt betala för lånefesten där folk lånade på huset/företaget för att köpa lyx man egentligen inte hade råd med. Nu säljs spabad, mc, bilar mm av de som levt i dold lyx. Men efter regnet kommer nog solen fram igen. Tråkigt bara att många sitter med Svarte Petter...Düsseldorff skrev:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Ja va f-n, nu när staten erbjuder sig att baila ut elhandlarna vill jag också ha en bit av kakan!Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
På riktigt? Vad menar du att "sparkapital" är då?AndersMalmgren skrev:
Jag säger inte att du har fel, jag blir bara skrämd. Personligen skulle jag värdera mitt sparkapital (dvs pengar som jag kan använda i princip omedelbart, inte fastigheter och andra låsta tillgångar) till ungefär 7 Mkr.
De kommer att ösa elbidrag över oss vilket kommer att öka inflatation och sen räntan.Stefan Bengtsson skrev:
Jag håller med dig, men jag hade också bundit, om det inte vore för att jag redan hade bundit fram tills mars nästa år. Nästa gång kanske ditt avtal går ut när allt är åt helvete.
Ta bort alla bundna avtal från el och lån istället.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 363 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 363 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Du ska inte tro på allt Anders skriver.Düsseldorff skrev:
https://via.tt.se/pressmeddelande/e...-banken?publisherId=3236046&releaseId=3302593
Du har helt klart ett stort sparkapital. Men notera att Stefans länk ovan avser pengar på banken, alltså inte inkluderad aktier/fonder etc. som jag gissar att du gör?Düsseldorff skrev:
Det är också odefinierat vad "svennebanan" är. För vissa är det låginkomsttagare i hyresrätt, men så ser ju knappast genomsnittssvensken ut.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Isk och sparkonto. Jag vet svennen är fattig.Düsseldorff skrev:
Edit: fast 5k var ju lite överdrivet men runt 10k sist jag kollade
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Ja, mina icke låsta tillgångar är just nu fördelade ungefär följande: 20 procent likvider, 30 procent aktier, 10 procent fonder och 40 procent derivat och struktar.K Kallens skrev:Du har helt klart ett stort sparkapital. Men notera att Stefans länk ovan avser pengar på banken, alltså inte inkluderad aktier/fonder etc. som jag gissar att du gör?
Det är också odefinierat vad "svennebanan" är. För vissa är det låginkomsttagare i hyresrätt, men så ser ju knappast genomsnittssvensken ut.