Hej forumet,
Tänkte köra greenely nu när elen är så dyr. Vill koppla varmvattenberedaren så den kör på natten när det är billigast. Har kollat på shelly men har svårt att klura ut vilken shelly jag ska ha då jag har 3fas. Jag har en 400v 3fas beredare äldre modell CTC. Har gammalt proppskåp så bygger skenan med shelly o kontaktor vid sidan av beredaren.
Kan någon som vet säga vilken shelly jag ska ha? Tack på förhand! :)
 
Du kan ha vilken Shelly som helst så länge den innehåller ett relä till att styra kontaktorn, så om du inte behöver några extra finesser kan du låta prislappen styra. Vill du ha en som sitter på DIN-skenan blir det en Pro som är lite dyrare men även där kan du välja den enklaste. Slutligen finns ju 3EM som är gjord för att mäta effekt/energi på trefas men den kan också styra en kontaktor.
 
  • Gilla
miha11 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.