Har Fujitsu värmepump med wlan (slim excelense).
Har inget som helst intresse av att styra denna med en app, FGLair, i telefonen vilket är det enda alternativ jag sett .

Vet någon om den finns en mjukvara till PC som jag kan använda istället? Borde ju vara ett typiskt scenario för de som kör home automation tex.

B
Googla
FGLair home assistent
FGLair google home / alexa /Siri
FGLair node red

Du måste välja infrastruktur för hur du tänker dig styrningen. Har du fjärrkontroll till den? Går även att styra via ir, t.ex. Med denna:

https://www.styrahem.se/p/566/styrning-av-varmepump-tv-mm-broadlink-rm4-mini

...Och så får man använda home assistent/google home eller node red för att styra broadlinken.

B BSOD skrev:
Googla
FGLair home assistent
FGLair google home / alexa /Siri
FGLair node red

Du måste välja infrastruktur för hur du tänker dig styrningen. Har du fjärrkontroll till den? Går även att styra via ir, t.ex. Med denna:

[länk]

...Och så får man använda home assistent/google home eller node red för att styra broadlinken.
Använder inte någon home automation själv. Tänkte mer att det var en potentiell drivkraft för att en PC-lösning skulle finnas. Så tyvärr hjälper de listade sökningarna mig inte dä jag inte har för avsikt att skaffa extra hårdvara för att lösa problemet. Fjärrkontroll finns ju även om jag gärna haft komplementet att styra centralt från PC så detta är inte livsviktigt för mig. Bara en liten "quality of life".

B
Home assistent kan du köra med på en vanlig PC, så man ska inte behöva extra hårdvara.

Men om man vänder på det, vad är det för funktion som du vill få till? Vad vill du uppnå med att använda datorn istället för appen?

Edit: autocorrect

Redigerat:
B BSOD skrev:
Home assistent kan du köra med på en vanlig PC, så man ska inte behöva extra hårdvara.

Men om man vänder på det, vad är det för funktion som du vill få till? Vad vill du uppnå med att använda datorn istället för appen?

Edit: autocorrect
Ingen extra funktion. Jag har dock alltid närmre till dator än nalle när jag är hemma (ibland kan det vara samma avstånd men nallen är aldrig närmre).

Låter som jag kan ta en titt på home assist i så fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.