Jag tänker skaffa en luftvärmepump till stugan. Vill gärna ha Gree för den klarar många minusgrader. Vill styra den med Ontech eftersom jag redan har det på elementen.
Någon som har denna kombination gree Ontech?
Eller någon annan luftvärmepump kopplat till Ontech? Vill att luftvärmepumpen ska klara väldigt kallt. Gree klarar till -30 grader.

Är det verkligen någon större skillnad på fabrikaten gällande hur de presterar vid låg utetemp? Säker på att inte bara den du snöat in på lyckats bättre med marknadsföringen?

Fysikens lagar gäller alla, oavsett vilka klistermärken det sitter på lådan.

Jag är helt övertygad att samtliga större tillverkares premium-pumpar presterar likvärdigt, inte enbart gällande driften vid väldigt låga utetemperaturer.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Kan vara så men jag har hört också att den är bättre på riktigt kallt. Fast jag är klart intresserad av andra luftvärmepumpar som är kopplade till Ontech. Jag får väldigt bra support från Ontech

Jag är inte påläst vad Ontech vad är för något, gissar på nån form av "hemautomation"....

Min Daikin-pump använder någon app från "onecta" för att styras på distans, både pump och app har fungerat klanderfritt många år nu, inget man tänker på, de bara finns där o gör sin grej.

• Gilla
LinaOlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.