Jag skall montera en rörelsevakt i cykelförrådet och jag vill åt funktionen att med en brytare kunna välja mellan läge ett eller två för att köra automatisk eller permanent drift. Jag skulle vilja automatisera denna men hur kan jag med en "puck" styra 1/2 på pucken. För det är väl ändå så att en puck är av eller på. Eller kan man använda en Dubble Switch och ställa den på toogle så den använder utgång eller eller två?

Skall in i HA. Någon som har löst detta själv eller har förslag?

Diagram över elanslutningar för permanent och automatisk ljusdrift med växelbrytare, visar läge I och II för olika driftlägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av elinstallation med kopplingsschema för montering av rörelsevakt. Inkluderar kablar och anslutningar för strömförsörjning.
Skapa konto

https://khs.se/wp-content/uploads/Bruksanvisning_2180_ECO_SV.pdf

Vill du ersätta strömbrytaren med en puck?

Anslutningsschema för växelbrytare med puck för ljusstyrning i läge I (automatisk) och II (manuell), samt instruktioner om installationsläge.
Skapa konto

useless useless skrev:
Vill du ersätta strömbrytaren med en puck?

[bild]
Jag tänker egentligen båda så jag har en fysisk knapp. Men ditt sätt löser ju det. Det gör ju att när pucken är på så får den alltid ström men även pir. Men det kanske inte gör något. Att rörelsevakten oxå är aktiv?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.