48 027 läst ·
65 svar
48k läst
65 svar
Styra hastigheten på en frånluftsfläkt
Detta verkar ju vara samma som du hade bild på om man tittar på märkningen. Kom din med färdig kontakt som passade eller fick du koppla in själv? Har fortfarande inte fått svar av firman så får väl ta och ringa dit.V vincentt skrev:
Det var förra ägaren som bytte den, men jag vet att får fläkten lös med kabel och sen får man koppla själv, eller snarare löda.P danneha skrev:
Dem kopplingen jag har är kompakt och måste lödas. Kan knäppa en bild på den.
Kan du inte återanvända din gamla koppling förutsatt att det är samma antal sladdar.
V vincentt skrev:
Hej,
Köpte ny fläkt och installerade, blev bättre med vibrationer men ändå inte helt bra. Skulle vilja lossa aggregatet som är uppskruvat på väggen. Enligt manual ska det stå på ben. Har ditt aggregat ben under eller sitter ditt också på vägggen, och vet du hur i så fall?
Jag ser nämligen inte var vårat är skruvat i väggen. Har kikat under, över och lossat luckorna frampå men ser ingen uppfästning alls?!
mvh
Daniel
Grattis! Ledsen med bilderna, rann liksom ut i sanden. Iaf. Mil sitter på väggen.
Den hänger på två bleck som i sin tur är fastskruvad i väggen med träreglar. Såg min granne byta sin fix och dem svor över hur svårt det var att ta bort aggregatet tills demsåg blecket.
.
Det är därför man inte ser något. Man ska i princip bara lyfta upp den och då åker den av. Förutsatt att inget på ovansidan har fritt utrymme på 10 cm.
Den hänger på två bleck som i sin tur är fastskruvad i väggen med träreglar. Såg min granne byta sin fix och dem svor över hur svårt det var att ta bort aggregatet tills demsåg blecket.
Det är därför man inte ser något. Man ska i princip bara lyfta upp den och då åker den av. Förutsatt att inget på ovansidan har fritt utrymme på 10 cm.
Tack, grymt att du visste! Jag har kliat mig i huvudet flera ggr här och bara blivit irriterad.
Vet du vad grannen bytte till för aggeegat? Tänker att man är lite begränsad med utrymmet då vår varmvattenberedare står precis brevid
Vet du vad grannen bytte till för aggeegat? Tänker att man är lite begränsad med utrymmet då vår varmvattenberedare står precis brevid