Förresten, vart köper du dina filter?

V vincentt skrev:
Förresten, vart köper du dina filter?
Glöm mitt fråga=). Såg MEMOT.

Vibrerar ditt aggregat mycket efter bytet av fläkten? Jag har inte fått svar av de jag mailade än.

Absolut inte. Det brummar bara. Men det är normalt. Är det illa hos dig?

Det blev som sagt betydligt bättre efter rengöring men skulle nog helst byta fläkten. Sen kanske man borde mäta upp luftflöden igen om man byter?

Köper du samma som min är det inga problem. Det ska motsvara den gamla.

Det finns en sida som säljer ett temovex 480 lit... Ska bara hitta den. Återkommer imorgon. Om du inte hittar den först...

V vincentt skrev:
Nu har jag inte kollat på fläktens specs.

Men dem säljer ett kit med två fläktar från EBM papst.

[länk]

Se om det hjälper.
Detta verkar ju vara samma som du hade bild på om man tittar på märkningen. Kom din med färdig kontakt som passade eller fick du koppla in själv? Har fortfarande inte fått svar av firman så får väl ta och ringa dit.

• Skärmbild av en webbsida med produktinformation om en radialfläkt reservdel R2E140-AM28-12.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P danneha skrev:
Detta verkar ju vara samma som du hade bild på om man tittar på märkningen. Kom din med färdig kontakt som passade eller fick du koppla in själv? Har fortfarande inte fått svar av firman så får väl ta och ringa dit.
Det var förra ägaren som bytte den, men jag vet att får fläkten lös med kabel och sen får man koppla själv, eller snarare löda.

Dem kopplingen jag har är kompakt och måste lödas. Kan knäppa en bild på den.

Kan du inte återanvända din gamla koppling förutsatt att det är samma antal sladdar.

Ja det kanske man kan göra. Kan kanske sätta en kopplingsdosa innanför bara. Tänkte beställa en fläkt och prova nu. Ta gärna en bild på din koppling om du får möjlighet. ☺️

V vincentt skrev:
Hittade lite bilder. Passar på att slänga in lite sympati bilder över att vi båda har ett sådär FTX aggregat.

[bild]
[bild]

[bild]

Frånluftfläkten är utbytt.
[bild]
Detta är min original kåpa

Hej,

Köpte ny fläkt och installerade, blev bättre med vibrationer men ändå inte helt bra. Skulle vilja lossa aggregatet som är uppskruvat på väggen. Enligt manual ska det stå på ben. Har ditt aggregat ben under eller sitter ditt också på vägggen, och vet du hur i så fall?

Jag ser nämligen inte var vårat är skruvat i väggen. Har kikat under, över och lossat luckorna frampå men ser ingen uppfästning alls?!

mvh
Daniel

Grattis! Ledsen med bilderna, rann liksom ut i sanden. Iaf. Mil sitter på väggen.

Den hänger på två bleck som i sin tur är fastskruvad i väggen med träreglar. Såg min granne byta sin fix och dem svor över hur svårt det var att ta bort aggregatet tills demsåg blecket. :thinking:.

Det är därför man inte ser något. Man ska i princip bara lyfta upp den och då åker den av. Förutsatt att inget på ovansidan har fritt utrymme på 10 cm.

• Gilla
Perham
  • Laddar…
Är det bläck som de skruvat upp på väggen och sedan hängt aggregatet på.? Eller sitter bläcket. Fastskruvade på aggregatet? Hur tar man ned aggregatet, måste man lyfta hela en lite bit och sen dra utåt då?

Haha, läste inte hela svaret tydligen

• Gilla
vincentt
  • Laddar…
Tack, grymt att du visste! Jag har kliat mig i huvudet flera ggr här och bara blivit irriterad.

Vet du vad grannen bytte till för aggeegat? Tänker att man är lite begränsad med utrymmet då vår varmvattenberedare står precis brevid

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.