Hej!
Har en frånluftsventilation från biltema som fungerar jättebra, den är kopplad med fasen till L2. (högsta hastigheten)
Men jag skulle gärna vilja ha en brytare som gör så att fasen ansluts till L1 (som är den lägre hastigheten).
Skulle någon kunna lite enkelt beskriva hur det skulle kunna göras? Här är en bild på anslutningarna på fläkten, samt en vanlig strömbrytare.

Har en frånluftsventilation från biltema som fungerar jättebra, den är kopplad med fasen till L2. (högsta hastigheten)
Men jag skulle gärna vilja ha en brytare som gör så att fasen ansluts till L1 (som är den lägre hastigheten).
Skulle någon kunna lite enkelt beskriva hur det skulle kunna göras? Här är en bild på anslutningarna på fläkten, samt en vanlig strömbrytare.

Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja precis, jag har en brytare (433mhz) till stickproppen, så jag kan stänga av den med mobilen om jag vill. Det bästa hade ju såklart varit att kunna stänga av OCH reglerar fläkten med 1 brytare, om det går förstås.L Leif i Skåne skrev:
Ber om ursäkt att jag är lite trög...men skulle någon kunna förklara lite enkelt hur jag löser detta med en dubbeltrapp (tack för tipset @nisse123 ). Förstår inte hur det ska kunna gå till med en dubbeltrapp.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden