Från grannfastigheten till där vi bor idag planerar vi att köpa loss en avstyckning för att bygga nytt hus och garage.

Vad är för- och nackdelar med att göra en egen fastighet av detta kontra att lägga till den till vår befintliga?

Vår nuvarande fastighet är ca 1 ha med hus, garage och gäststuga. Avstyckningen räknar vi blir ungefär lika stor. Nuvarande fastighet har enskilt avlopp och nyborrad brunn som vi hoppats kunna nyttja till nya huset.
 
Enklare att sälja sedan om ni inte vill ha kvar båda fastigheterna.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Enklare att sälja sedan om ni inte vill ha kvar båda fastigheterna.
Såklart. Men som tomter och mark ser ut kommer vi inte att sälja utan att sälja båda. När den dagen kommer kan det såklart vara en fördel att kunna sälja dem separat.

Men fram tills dess. Finns det några andra klara fördelar medan det ena eller det andra upplägget?
 
Oftast får du inte ha mer än en huvudbyggnad per fastighet.
 
  • Gilla
princip
  • Laddar…
N
Två fastighetsavgifter om det är två olika fastigheter.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.