1 157 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Stycka till ny fastighet eller befintlig?
Från grannfastigheten till där vi bor idag planerar vi att köpa loss en avstyckning för att bygga nytt hus och garage.
Vad är för- och nackdelar med att göra en egen fastighet av detta kontra att lägga till den till vår befintliga?
Vår nuvarande fastighet är ca 1 ha med hus, garage och gäststuga. Avstyckningen räknar vi blir ungefär lika stor. Nuvarande fastighet har enskilt avlopp och nyborrad brunn som vi hoppats kunna nyttja till nya huset.
Vad är för- och nackdelar med att göra en egen fastighet av detta kontra att lägga till den till vår befintliga?
Vår nuvarande fastighet är ca 1 ha med hus, garage och gäststuga. Avstyckningen räknar vi blir ungefär lika stor. Nuvarande fastighet har enskilt avlopp och nyborrad brunn som vi hoppats kunna nyttja till nya huset.
Såklart. Men som tomter och mark ser ut kommer vi inte att sälja utan att sälja båda. När den dagen kommer kan det såklart vara en fördel att kunna sälja dem separat.Jonatan79 skrev:
Men fram tills dess. Finns det några andra klara fördelar medan det ena eller det andra upplägget?
Moderator
· Stockholm
· 57 815 inlägg
Oftast får du inte ha mer än en huvudbyggnad per fastighet.
Klicka här för att svara
