vonLinköping vonLinköping skrev:
Det är det röret som syns till höger i bild. Jag tänker att det är bättre att låta vattnet gå i ett extra rör istället för att skicka ut vatten från 90 kvm tak för att sen gå ner i nästa hängränna.
Funkar fint här iallafall sedan 50 år tillbaka, allt vatten från hustaket rinner ner på garagetaket och därifrån till garagets hängränna.
Så det diagonala röret tillbaka över väggen finns redan?

För den som undrar hur det blev.

• Vinklat foto av husets hörn med stuprör och vita paneler, grå himmel, taget utifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit husfasad med svarta stuprör, fönster, takränna, vädringslucka, delvis synlig grund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
E
vonLinköping vonLinköping skrev:
För den som undrar hur det blev.
Det passerar några liter vatten i det där röret när det regnar en del kan jag tänka mig. Klarat det av att hålla undan vattnet?

E epw skrev:
Det passerar några liter vatten i det där röret när det regnar en del kan jag tänka mig. Klarat det av att hålla undan vattnet?
Det återstår att se när nästa skyfall kommer.

Hur långt är det mellan rörsvepen? PÅ stående rör får det max vara 2000mm mellan svepen, tänker att belastningen blir högre med nästan liggande rör och vikten av vattnet i? Kan vara värt att säkra upp med något svep till?

oobum oobum skrev:
Hur långt är det mellan rörsvepen? PÅ stående rör får det max vara 2000mm mellan svepen, tänker att belastningen blir högre med nästan liggande rör och vikten av vattnet i? Kan vara värt att säkra upp med något svep till?
Tack för tips.

• Gilla
oobum
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.