P
J JuliaUppsala skrev:
Tänker mest på frigoliten som flyger i skogen. Jag tror att jag når (på gränsen dock) men eftersom den här grannen anmälde mig för svart bygge när vi bytte ut vårt tak vågar man inte riktigt röra något från dem...man får bara hoppas att allt blåser tillbaka på deras tomt :rofl:
Sant.
Men du har redan en startad konversation med grannen. Gör det snyggt och erbjud dig att ta lös det som håller på och lossna och slänga själv =)
Han gillar ju ordning och reda säger du.
Blir det nej så kan det kanske hamna inom ramen av nedskräpning. Kanske han förstår piken om du säger att du kan ta ner det själv.

S Svante Svenson skrev:
Grannen skräpar alltså ner i naturen och slänger skräp på din fastighet medvetet. Inte lagligt, men frågan är hur lätt det är att få polisen att ingripa och börja skriva ut böter.
Jag måste säga att jag inte vill få det att eskalera men eftersom grannen ser till att ha ordning och reda på alla i bygden hade jag tänkt att det hade varit bra att hitta på någon slags lagtext och informera henne om det...sen blir jag riktigt irriterad att man förstör miljön på ett medvettet sätt :-(

Kanske finns det fler grannar som vill läxa upp grannen, gör det tillsammans, ensam är svag!

Rkarlsson skrev:
Sant.
Men du har redan en startad konversation med grannen. Gör det snyggt och erbjud dig att ta lös det som håller på och lossna och slänga själv =)
Han gillar ju ordning och reda säger du.
Blir det nej så kan det kanske hamna inom ramen av nedskräpning. Kanske han förstår piken om du säger att du kan ta ner det själv.
Hon hälsar inte på någon och pratar inte med någon av folket här på byggden. Det var förra året som jag "lyckades" prata en snabbis med henne. Hon är känd bland alla här då hon anmäler alla titt som tätt. Hon har t o m klagat över bondgårdens kor som "låter för mycket"...LOL..så inte vågar jag göra något mer än att fråga här om det finns någon slags lagtext om detta. I så fall hade jag kunnat lägga det i hennes brevlåda....jag får bara fortsätta plocka skräp. Det är inte hela världen men så onödigt

Mitt förslag var ett skämt...

P
J JuliaUppsala skrev:
Hon hälsar inte på någon och pratar inte med någon av folket här på byggden. Det var förra året som jag "lyckades" prata en snabbis med henne. Hon är känd bland alla här då hon anmäler alla titt som tätt. Hon har t o m klagat över bondgårdens kor som "låter för mycket"...LOL..så inte vågar jag göra något mer än att fråga här om det finns någon slags lagtext om detta. I så fall hade jag kunnat lägga det i hennes brevlåda....jag får bara fortsätta plocka skräp. Det är inte hela världen men så onödigt
Kommunen gillar nog om du ringer om det är mycket som flyger runt. =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.