Hej
Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda Trivselhus och det mesta känns bra, förutom den enorma stubbhög som "pryder" vår framsida.
Finns det någon som kan tipsa om vad man kan göra med ca 20 större stubbar i Stockholmstrakten? Att köra dem till tippen skulle kosta 860 kr per ton enligt Sita, så det skulle bli tämligen kostsamt. Att gräva ner dem känns inte som något direkt alternativ eftersom tomten är i minsta laget för det.
Alla tips emottages tacksamt!!
Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda Trivselhus och det mesta känns bra, förutom den enorma stubbhög som "pryder" vår framsida.
Finns det någon som kan tipsa om vad man kan göra med ca 20 större stubbar i Stockholmstrakten? Att köra dem till tippen skulle kosta 860 kr per ton enligt Sita, så det skulle bli tämligen kostsamt. Att gräva ner dem känns inte som något direkt alternativ eftersom tomten är i minsta laget för det.
Alla tips emottages tacksamt!!
Hej.
Hagbytippen i Täby tar emot trädgårdsavfall=stubbar gratis. Jag har själv kört dit minna stubbar, men då har jag Cheva och kärra som tar 2,7 ton (jag råkar även ha en grävmaskin att lägga upp stubbarna med)
Hemsida: http://www.sorab.se/
I ditt fall så är det transporten som blir kostsam (om du inte fixar den själv)
Hagbytippen i Täby tar emot trädgårdsavfall=stubbar gratis. Jag har själv kört dit minna stubbar, men då har jag Cheva och kärra som tar 2,7 ton (jag råkar även ha en grävmaskin att lägga upp stubbarna med)
Hemsida: http://www.sorab.se/
I ditt fall så är det transporten som blir kostsam (om du inte fixar den själv)
Vad jag kan utläsa på Sörabs hemsida tas endast enstaka och helt rengjorda stubbar emot på Hagbytippen och större mängd o/e icke rengjorda på Löt, dit man hänvisas för prisuppgift. Den prisuppgiften är alltså 860 kr/ton, vilken jag har fått sedan tidigare. Den motiveras med att hanteringskostnaden för stubbar är hög. Det verkar alltså inte funka så bra att braka iväg till Hagby med 20 jordiga stubbar...tyvärr. Frakten kan vi ordna till en tämligen överkomlig penning, men jag tycker det verkar vara tippningsavgiften som ställer till det.
Tack ändå för tipset även om jag inte tror att det löste vårt problem...
Tack ändå för tipset även om jag inte tror att det löste vårt problem...
Klicka här för att svara
