J JD1170E skrev:
Okej, tack. Jag har även två små raddisar samt ett större på övervåningen. De två små har jag strypt helt på retur och det stora (även den är fet) har jag strypt delvis. Varmare har vi nu på nedervåningen. Av någon anledning så har den förra ägaren tagit bort en radiator 22mm rör . Kan jag köpa ny radiator och koppla på den utan problem med flöde?
Javisst kan du sätta dit en ny radiator och vet inte hur/Om han har lämnat kvar dom gamla fästerna i väggen som du kan utnyttja. Ta en bild och måtta så kan nog en rörfirma hjälpa dig med vilka saker du behöver om du nu vill sätta upp radiatorn själv.

V växelventil skrev:
Javisst kan du sätta dit en ny radiator och vet inte hur/Om han har lämnat kvar dom gamla fästerna i väggen som du kan utnyttja. Ta en bild och måtta så kan nog en rörfirma hjälpa dig med vilka saker du behöver om du nu vill sätta upp radiatorn själv.
Det finns inga fästen kvar på väggen. Enligt damen som bodde här så måste det ha gjorts någon gång på 60/70-talet. Håltagningen är kvar i golvet, dock, gammalt fint golv. Mår pumpen bättre ju fler radiatorer?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.