3 617 läst ·
36 svar
4k läst
36 svar
Stryka kök vid nybygge?
Om du hade skrivit "marknadsmekanismerna kommer göra att det byggs sånt som det finns efterfrågan på" så hade jag hållit med digS Sthlm_ skrev:
Sen kan man ju såklart diskutera huruvida det är ett samhällsproblem att det inte finns billigare bostäder centralt i storstäderna. Vi kanske inte har någon bostadsbrist, utan snarare brist på effektiv kollektivtrafik och expansiv stadsplanering.
Är väl rimligare att stryka tillgänglighetskraven i så fall. De flesta av oss är fullt kapabla att använda bostaden ändå. Skulle spara många pengar.
Eller krav på hiss. Skulle rent av vara en folkhälsoinsats att tvinga folk att använda trapporna.
Eller krav på hiss. Skulle rent av vara en folkhälsoinsats att tvinga folk att använda trapporna.
Vänta tills nästa pandemi med nedstängningar och lite brist på löneslavar i restauranger och utkörare så sitter de köksbefriade i klistret. 
(iofs är alla större städer väldigt känsliga för elavbrott, vattenleverans, mattransporter osv utan dessa blir det en "mousetrap")
(iofs är alla större städer väldigt känsliga för elavbrott, vattenleverans, mattransporter osv utan dessa blir det en "mousetrap")
Jag bodde för länge sedan i ett studentboende med kokplatta i hallen och diska fick man göra i badrummet eller duschen... Det gick an men inget jag skulle vilja göra om.
Man måste kunna laga mat hemma. Färdigmat är oftast av usel kvalitet som man inte kan äta i längden utan att få hälsan förstörd och bli arbetsoförmögen.
För att tillräckligt många skall ha råd att äta två mål om dagen på restaurang krävs att tillräckligt många andra arbetar för så låg lön att de inte har råd att äta tillräckligt bra för att hålla sig friska.
Finns det inte kök då improviserar man ett kök. En gammal primus att koka på och en diskbänk från en rivning uppriggad med en slang ut genom ett hål i väggen. Så enkelt är det för mat måste man ha om man skall orka arbeta.
För att tillräckligt många skall ha råd att äta två mål om dagen på restaurang krävs att tillräckligt många andra arbetar för så låg lön att de inte har råd att äta tillräckligt bra för att hålla sig friska.
Finns det inte kök då improviserar man ett kök. En gammal primus att koka på och en diskbänk från en rivning uppriggad med en slang ut genom ett hål i väggen. Så enkelt är det för mat måste man ha om man skall orka arbeta.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Det finns alltid de som hejat på rejset mot botten, och tycker att Port--au-Princes slum är idealet för massorna. Samma lirare som tycker grundskola är onödigt och att man skall börja jobba vid 16.
Personligen tycker jag dock att de länder som ställt högre krav på välstånd för massorna, typ Sverige, Schweiz och Japan, är trevligare att vistas i.
Personligen tycker jag dock att de länder som ställt högre krav på välstånd för massorna, typ Sverige, Schweiz och Japan, är trevligare att vistas i.
Problemet är Stockholm som curlat fram en dålig bostadsmarknad. Och bankerna som eldar på priserna. För det är inte så att folk egentligen tjänar mer riktiga pengar. Det är en bubbla.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara