N Nalleman64 skrev:
Om TV4 funkar bra gör TV6 det också eftersom dessa kanaler ligger på samma MUX (frekvens).
Nja! TV6 sänds bara i standardupplösning och då i samma nät som TV4 i standardupplösning. Normalt tittar man nog på TV4 i HD och där finns inte TV6. TV6 i HD måste ses på annat sätt.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Boxerkortet kan du ta ur, det behövs icke för de fria kanalerna.
Möjligen om man har en TV med inbyggd DVB-T dekoder. De flesta TV som säljs numera saknar en DVB-T dekoder för att spara in på teknik som inte alla använder.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Boxerkortet kan du ta ur, det behövs icke för de fria kanalerna.
Boxerkortet behövs för att se TV4HD, utan Boxerkort kan man bara se TV4 lågupplöst, det behövs dock inget abonnemang, bara kortet för att se TV4HD.

kisumisu
Alfredo Alfredo skrev:
Mardrömsbild? Ja jackorna hänger lite snett men annars ser det väl bra ut, eller? :thinking:
Det var mest som ironi åt dem som tycker 1st coaxial kabel på väggen är så farlig.

Är jag som skruvat dit kablarna, totalt 20st coax där som kommer in från de olika parabolerna och satteliterna. Andra ändan av huset har jag 2st coax som möter varandra till en sammankopplingsdosa. Det har jag dock inte installerat själv. Det är från vanlig antenn tar in Sverige och Finland där. Det här är ju på vindan. Sedan går som sagt enstaka coax in till övriga huset. Har 5st tv alla har samma utbud. Finns många gratiskanaler!

Men att ta emot enbart SVT via antenn är ingen rocket science som sagt och kräver inte så mycket kablar såvitt man bor i Sverige.

Har tv via fiber från telia, endast baskanaler 49kr/ månad
Annat alternativ inomhusanten och kanaler ur markutbud

T TreeView skrev:
Jag kan inte hitta det abonnemanget, har du nån länk?
Här kommer länk till CMORE
https://www.cmore.se/alla-paket
För 139:- slipper du dessutom reklam när du kollar på tv4 streamat, CMORE har även tablåtv där många kanaler ingår, detta är ett mycket bra paket tycker jag!

• Gilla
MiNiSde
  • Laddar…
Cromecast!
Dplay för 89:-/ mån, resten gratis genom svtplay o TV4play...
Lite krångligt kanske I början men betydligt billigare än viasat som vi hade innan...

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
kisumisu
K Karl-Axel E skrev:
Har tv via fiber från telia, endast baskanaler 49kr/ månad
Annat alternativ inomhusanten och kanaler ur markutbud
Är inte det bortkastade pengar?

Baskanalerna Svt1, 2, 4, 6, barn/24, kunskap är 100% gratis!

588kr per år, på 10år 5880kr!
En hyffsad antenn kostar runt 1000 lappen och håller minst 10år!

kisumisu kisumisu skrev:
Är inte det bortkastade pengar?

Baskanalerna Svt1, 2, 4, 6, barn/24, kunskap är 100% gratis!

588kr per år, på 10år 5880kr!
En hyffsad antenn kostar runt 1000 lappen och håller minst 10år!
Vi ger public service 8000 miljoner om året för skräpet de producerar så 100% gratis är det ju inte. Men dumt att betala två gånger för det.

• Gilla
Berndtan och 1 till
  • Laddar…
D droopy skrev:
Möjligen om man har en TV med inbyggd DVB-T dekoder. De flesta TV som säljs numera saknar en DVB-T dekoder för att spara in på teknik som inte alla använder.
Nä, så gott som alla Tv-apparater som säljs har inbyggd DVB-T/T2 inbyggt. Och, fortfarande behövs inte kortet för att se de fria kanalerna på marknätet.

P paa_1 skrev:
Boxerkortet behövs för att se TV4HD, utan Boxerkort kan man bara se TV4 lågupplöst, det behövs dock inget abonnemang, bara kortet för att se TV4HD.
Ja, men de fria kanalerna behövs inte kortet för. Behövs det ett kort, är det inte fritt. Om man då ska börja från noll har man ju inget kort.

TheImprovisor
Tjoloho Tjoloho skrev:
Välj tv från Telia... Välj ett lagom paket. När du fått det, ring och ändra tv-paket till något annat.. När du fått det, ring och ändra igen.. Sen kommer troligtvis telia göra fel någon gång under resan och inte reda ut vad de gjort och vips har du gratis tv(1,2,4 och 6)...

Jag har haft så mycket strul så det inte är sant... Köpte tv-paket lagom i mars, sedan fick jag ett erbjudande om paket lagom+viaplay film i april som jag ringde och beställde.. De strulade till det och på något vis hade jag helt plötsligt 2 TV paket lagom.. Men jag betalade bara för ett och kunde bara se på 1( av naturliga skäl).. Sedan i juni kom det erbjudande om ett stort sportpaket med viaplay, cmore och dplay.. Då beställde jag det men sa samtidigt att de kunde plocka bort viaplay från mitt tv-paket lagom eftersom jag nu fick det i det nya sportpaketet... Och då började problemen... De fick något strul i systemet pga detta och jag blev av med alla lagom kanaler förutom 1,2,4 och 6 (tror jag).. Har suttit i samtal hela sommaren, säkert 30 timmar där de lovat att fixa, lovat att återkomma, fått specialkontakter som har hand om mitt case men inget händer.. Jag eskalerade till kundombudsmannen men fick bara svar att jag får ringa och beställa ett nytt tv paket... Jag gav upp men sen insåg vi, efter att inte kunnat kolla på annat än 1,2 och 4 att vi faktiskt inte behöver fler kanaler(Förutom streamingtjänsterna) så jag har slutat jaga telia och är rätt nöjd ändå, det kostar numer inget att få basutbudet via telia boxen.....

Skrev för skojs skull ett mail för 3 veckor sen för att fråga hur det går, men hör och häpna, inget svar... Men jag är glad
Telias support suger d**gba**e.
Har haft så mycket strul av alla de sorter med den. Sedan upptäckte jag deras facebooksida och har, hör och häpna, fått snabb och klockren support via den och Messenger. Sådant telefonsupporten inte rett ut på månader (skojar inte) fixades via Messenger på mindre än ett dygn :)

kisumisu kisumisu skrev:
Men att ta emot enbart SVT via antenn är ingen rocket science
Oftast inte men mottagningsförhållandena kan variera kraftigt och på vissa ställen krävs minst sagt gedigna antennlösningar för att det ska fungera bra.

Men prova en liten inomhusantenn, med lite tur ger den perfekt bild. Svårt att veta utan att prova för det kan variera oerhört och "täckningskartor" ger inte alltid hela sanningen.

• Gilla
Sommartorparn
  • Laddar…
Nissens
P Pistol skrev:
Ja, jag har ju apparna men testade igår och då måste man ju byta program manuellt varje gång. Som igår - Aktuellt, Agenda och sedan Dokument utifrån, då måste jag byta program varje gång. Skönare om det bara flöt på tänker jag.
Hur skall appen veta vad du vill se?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.