Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig identifiera vilken plugg som behövs till denna köksblandare från Mora? Jag vet inte modell men förmodligen har den ett par år på nacken.

Som ni ser så sitter det en anslutning som tidigare varit mot bänkmaskin på vänster sida och det är denna jag vill plugga.

Den inringade är original tror jag men det behöver inte vara det på bägge sidor om 3e parts fungerar.

Jag har provat med en 1/2” plugg köpt på hornbach men det blir inte tätt trotts gängtejp.

//Cristian
 
  • Köksblandare från Mora med inringad anslutning på vänster sida, potentiellt för bänkmaskin; ska pluggas med passande plugg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
C cristiannilsson skrev:
Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig identifiera vilken plugg som behövs till denna köksblandare från Mora? Jag vet inte modell men förmodligen har den ett par år på nacken.

Som ni ser så sitter det en anslutning som tidigare varit mot bänkmaskin på vänster sida och det är denna jag vill plugga.

Den inringade är original tror jag men det behöver inte vara det på bägge sidor om 3e parts fungerar.

Jag har provat med en 1/2” plugg köpt på hornbach men det blir inte tätt trotts gängtejp.

//Cristian
Den gängan är ju inte tilltänkt att täta med traditionell gängtätning fast den är 1/2".
Gängan är för kort helt enkelt.

Det är gummitätning med O-ring på bode originalproppen och det extra vattenuttaget.

Och jag hittar inget när jag söker på propp mora temp heller tråkigt nog.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Den gängan är ju inte tilltänkt att täta med traditionell gängtätning fast den är 1/2".
Gängan är för kort helt enkelt.

Det är gummitätning med O-ring på bode originalproppen och det extra vattenuttaget.

Och jag hittar inget när jag söker på propp mora temp heller tråkigt nog.
Jag misstänkte nästan det. Jag borde kunna köpa något med oring som tätning i toppen? Jag snubblade över 1/2” radiatorplugg som kanske kan funka?

Ska prova köpa en sån, kostar ju inte många kr.

//CN
 
Krilleman
C cristiannilsson skrev:
Jag misstänkte nästan det. Jag borde kunna köpa något med oring som tätning i toppen? Jag snubblade över 1/2” radiatorplugg som kanske kan funka?

Ska prova köpa en sån, kostar ju inte många kr.

//CN
Ja prova. 👍👍

Bra idé!
 
Krilleman
C cristiannilsson skrev:
[länk]

Den där kanske!?
Ja absolut. Prova!

Tyvärr är den råförkromad och inte helt slät med blandarens gods.
 
Krilleman
Succé @Fotografen

Jag letade men hittade inte. 👍👍
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det är inte samma till en duschblandare?
[länk]
Världsklass!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.