Hej!
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig identifiera vilken plugg som behövs till denna köksblandare från Mora? Jag vet inte modell men förmodligen har den ett par år på nacken.
Som ni ser så sitter det en anslutning som tidigare varit mot bänkmaskin på vänster sida och det är denna jag vill plugga.
Den inringade är original tror jag men det behöver inte vara det på bägge sidor om 3e parts fungerar.
Jag har provat med en 1/2” plugg köpt på hornbach men det blir inte tätt trotts gängtejp.
//Cristian
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig identifiera vilken plugg som behövs till denna köksblandare från Mora? Jag vet inte modell men förmodligen har den ett par år på nacken.
Som ni ser så sitter det en anslutning som tidigare varit mot bänkmaskin på vänster sida och det är denna jag vill plugga.
Den inringade är original tror jag men det behöver inte vara det på bägge sidor om 3e parts fungerar.
Jag har provat med en 1/2” plugg köpt på hornbach men det blir inte tätt trotts gängtejp.
//Cristian
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Den gängan är ju inte tilltänkt att täta med traditionell gängtätning fast den är 1/2".C cristiannilsson skrev:Hej!
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig identifiera vilken plugg som behövs till denna köksblandare från Mora? Jag vet inte modell men förmodligen har den ett par år på nacken.
Som ni ser så sitter det en anslutning som tidigare varit mot bänkmaskin på vänster sida och det är denna jag vill plugga.
Den inringade är original tror jag men det behöver inte vara det på bägge sidor om 3e parts fungerar.
Jag har provat med en 1/2” plugg köpt på hornbach men det blir inte tätt trotts gängtejp.
//Cristian
Gängan är för kort helt enkelt.
Det är gummitätning med O-ring på bode originalproppen och det extra vattenuttaget.
Och jag hittar inget när jag söker på propp mora temp heller tråkigt nog.
Jag misstänkte nästan det. Jag borde kunna köpa något med oring som tätning i toppen? Jag snubblade över 1/2” radiatorplugg som kanske kan funka?Krilleman skrev:
Ska prova köpa en sån, kostar ju inte många kr.
//CN
Krilleman skrev:
https://www.rinkabyror.se/artikel/propp-g15-med-o-ring/Krilleman skrev:
Den där kanske!?
Bästa svaret
Det är inte samma till en duschblandare?
https://www.rinkabyror.se/artikel/ma-term-tatningslock-m-o-ring-fkr/
https://www.rinkabyror.se/artikel/ma-term-tatningslock-m-o-ring-fkr/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
