Hej,
Just köpt ett hus som har denna styrenhet. Provade ställa in av/på tider via kransen. Efter ett par dygn var alla "pluppar" utom två tillbaks i innerläget. Känns som om den lilla fjäderbelastade brytaren uppe i vänster hörn inte gör vad den ska? Konstigt nog verkar det fungera om jag manuellt snurrar klockan ett dygn, inga flyttas tillbaks.

Noll erfarenhet av dessa rackare, tacksam om tips vad problemet beror på. Och ännu hellre hur man fixar det.
Tackar och bockar! Instruktionsdekal bredvid uppvärmningskontrollpanel med rödmarkeringar, temperaturinställningsguide, funktionsval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är nog det lilla drevet innanför som piggen ska slå till för att nattsänka. är det meningen att du ska nattsänka. I det stor hela tjänar man marginellt på det., komforten i huset åker JOJO mellan natt och dag. Ställ vredet på sol och om du vill ha svalare i ett rum så stryp på termostaten på elementet.

• Gilla
BadMania
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Är nog det lilla drevet innanför som piggen ska slå till för att nattsänka. är det meningen att du ska nattsänka. I det stor hela tjänar man marginellt på det., komforten i huset åker JOJO mellan natt och dag. Ställ vredet på sol och om du vill ha svalare i ett rum så stryp på termostaten på elementet.
Tackar! Är det möjligen rengöring eller smörjning som ska till? Får man skruva isär hela boxen för att komma åt? Antar reservdelar är sällsynta.

Är ute efter dagsänkning, för att "värma vatten" på natten ( timtaxa). Fritidshus, så helt ok med lite jojo-värme typ 10 grader dag och 15 natt.

Nej går inte att rengöra, troligtvis går drevet som ska påverkas trögt och då hoppar piggarna ut. Om du kollar så är det nog en eller två skruvar som ska bort och sedan dra uret rakt, sen se om det går att se vridningen på något sätt. Du har kolla på månen nere i vänstra hörnet då. Antal grader som ska sänkas vid natt.

• Gilla
BadMania
  • Laddar…
Jo den har jag sett, men det påverkar ju inte detta problem (?). Ska se om jag kommer åt drevet. Den lilla "vippan" då, trodde det var själva brytaren? Den känns lite lös och sladdrig. Tiduret snurrar och om jag vrider runt det så ser jag att shunten påverkas. Piggarna flyttas tydligen bara in när uret går för egen maskin. Skumt.

Är dom ute helt så dom inte är bara halvvägs.

• Gilla
BadMania
  • Laddar…
Hmmm antar det men ska dubbelkolla! Funkar ju vid manuell vridning.

Om jag inte mins fel så är det en axel med 4 vingar på som vrids runt, dom är olika långa, för natt eller dag.

• Gilla
BadMania
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.