18 060 läst ·
47 svar
18k läst
47 svar
Strömstark högtryckstvätt på 10A?...!
Med C13 kan nog Mäster tvätta hela bilen.
Förstår inte motståndet mot 13A dvärgbrytare, som Danne031 nämnde i någon tråd är det mer och mer vanligt med 13A bestyckning vid nybyggnad. (Med reservation för B-13A då.)
Förstår inte motståndet mot 13A dvärgbrytare, som Danne031 nämnde i någon tråd är det mer och mer vanligt med 13A bestyckning vid nybyggnad. (Med reservation för B-13A då.)
Att det skulle vara mer och mer vanligt med 13 A i nybyggen är nog inte riktigt riktigt. Normalt är 10 A det rätta med 1.5mm2, behöver man mer drar man 2,5 och kan då säkra med 16 A. 13 A är inget annat än en nödlösning som IBLAND är ok och oftast INTE är helt rätt.
Det rätta i det här fallet är att byta inkommande matning, då är det ingen tvekan längre.
Det rätta i det här fallet är att byta inkommande matning, då är det ingen tvekan längre.
Redigerat:
Håller med Protte, säkra upp till 16 A och sätt ett motoruttag när du ändå håller på, annars är du hävisad till mesmaskiner restan av livet. 

Själv har jag trefasuttag lite här och var (ska sätta ett i bostaden också om jag kan smita förbi frun). Var skall man annars koppla in cementblandare, byggsågar, vedtransportörer och skyliftar? För att nu inte tala om en framtida svets
.
Själv har jag trefasuttag lite här och var (ska sätta ett i bostaden också om jag kan smita förbi frun). Var skall man annars koppla in cementblandare, byggsågar, vedtransportörer och skyliftar? För att nu inte tala om en framtida svets
Tja.. de är sånt man bara måste ha en i köket å en i vardagsrummetmycke_nu skrev:Håller med Protte, säkra upp till 16 A och sätt ett motoruttag när du ändå håller på, annars är du hävisad till mesmaskiner restan av livet.
Själv har jag trefasuttag lite här och var (ska sätta ett i bostaden också om jag kan smita förbi frun). Var skall man annars koppla in cementblandare, byggsågar, vedtransportörer och skyliftar? För att nu inte tala om en framtida svets.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
En 4 hästars motor...... klarar nog de hårdaste rotfrukter
Protte
Protte
Jag testade att blåsa av bilen igår i alla hast med den nyinköpta 7.85an, och C 13 A höll och inte verkar det ha brunnit i någon vägg heller, så 1,5 kvmm verkade tåla det. Men då det började mörkna så blåste jag bara av i max tio minuter.
Maskinen i sig är inte så kraftig som jag hade hoppats. Visst är det mera vatten och pulver emot 5.85an, men kanske inte så att det motiverade ett pris på det dubbla. Skönt med 12 meter slang är det iallafall!
Maskinen i sig är inte så kraftig som jag hade hoppats. Visst är det mera vatten och pulver emot 5.85an, men kanske inte så att det motiverade ett pris på det dubbla. Skönt med 12 meter slang är det iallafall!
Redigerat:
Luska ut var du har fasledningen (spelar ingen roll om det är nära centralen eller i någon dosa) från den där 13A-säkringen, häng på en strömtång och kör max med tvätten samtidigt som någon avläser Amp-talet. Rapportera tillbaka till forumet sen.