Jag ska ha belysning i en vindstrapp, sån där som man fäller ner från taket. Belysningen måste kunna manövreras från både över- och undervåningen, med trappkoppling. Strömställaren på undervåningen måste ha en indikatorlampa, som lyser när belysningen i trappen är tänd. Indikatorlampan ska bara lysa när belysningen är tänd, oavsett i vilket läge knapparna står.
På Schneiders hemsida hittar jag följande tre aspiranter:
WDE002164
WDE002151
WDE002146
Nån heter "Kontrollbrytare", nån annan heter "Vipptryckknapp", osv. "Koppling 1T", eller 6T, eller 6/1K gör mig inte klokare.
Nån som kan kasta lite ljus (haha) över det här?