13 473 läst ·
27 svar
13k läst
27 svar
Strömlöst del av hus
Tack! Så snällt
Ska be elkillen kolla upp det.
Ska be elkillen kolla upp det.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Felbeskrivningen låter som ett typisk fall av utlöst huvudsäkring. Huvudsäkringarna sitter alltid nära elmätaren. Före mätaren.
Ja, säkerligen
Hmmm något har utlöst problemet med att en har gått... kabelbrott ingen aning. Elman kommer på måndag.
Hmmm något har utlöst problemet med att en har gått... kabelbrott ingen aning. Elman kommer på måndag.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 867 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 867 inlägg
Öppna den svarta lådan och kolla säkringarna i den. Det är inte svårare än att byta de där uppe.
Sen är det kanske ändå vettigt att få en genomgång av elektrikern och passa på att fråga om saker du är osäker på. El är farliga saker men du ska inte behöva slå av all ström för att byta en säkring och du ska inte behöva springa från platsen. Är det ett farligt fel så hinner du inte springa ändå.
Sen är det kanske ändå vettigt att få en genomgång av elektrikern och passa på att fråga om saker du är osäker på. El är farliga saker men du ska inte behöva slå av all ström för att byta en säkring och du ska inte behöva springa från platsen. Är det ett farligt fel så hinner du inte springa ändå.
Då måste jag öppna den lådan. Ska fundera om jag kan. Det sitter nog skruvar där. Usch! Skulle köpt en brf istället
Jag öppnade locket
Ser ut så här-ser bra ut?Alla tre?
Ser ut så här-ser bra ut?Alla tre?
Redigerat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder