Philips Hue module.
Tänkte koppla in en sån men när jag öppnar strömbrytaren så är det 2st Bruna och två svarta. Men det är bara en knapp på denna brytare( brytaren längst upp). Provade att koppla bara en brun och en svart då funka fortfarande taklampan men ej de andra strömbrytarna. Låter jag dock båda svarta sitta kvar så funkar alla strömbrytare. Alltså allt verkar funka om jag kopplar ihop en av de bruna med två svarta kablar. Kan jag bara utesluta en av de bruna sladdarna?

• En hand håller en delvis demonterad eluttag framför en öppen vägg med synliga kablar och andra eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit ljusströmbrytare på vägg, fyra knappar, en lyser röd, elkontakt med ansluten sladd nedanför.
    Skapa konto
  • Bruksanvisning för montage, elektrisk apparat, steg-för-steg illustrationer, numrerade steg, gråskala, vit bakgrund.
    Skapa konto

Bästa svaret

De svarta är sannolikt fas. De bruna är då två tändtrådar. Antingen för att det tidigare funnit en kronbrytare där, eller för att det finns två uttag som styrs av brytaren.

• Gilla
Matthew.C
  • Laddar…
M Matthew.C skrev:
Kan jag bara utesluta en av de bruna sladdarna?
För att svara på det måste man veta hur det ser ut i den andra änden på de två bruna kablarna.

• Gilla
Matthew.C
  • Laddar…
Ok, jag gjorde så att jag uteslöt en av de tändtrådarna som ej verkar göra något. Och allt funkar som det ska (inget brinner i alla fall)
Tack för snabbt svar! 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.