Hej allihop!
Jag är ny på forumet och ber om ursäkt om detta hamnat fel. Jag har nyligen bestämt mig för att uppgradera mina gamla vita(numera gula) strömbrytare och dimrar till något nytt som passar till husets övriga. Det har sedan långt tillbaka suttit strömbrytare från Niko i hela huset, men då dimrar varit optimalt på en del ställen har några av dessa byts ut mot enklare vita modeller, något som jag nu hoppas kunna råda bot på.
De tidigare strömbrytarna har en trevlig fyrkantig form i metall tillsammans med en svart tryckknapp, se bild. Jag har letat efter något som är så likt som möjligt och kom fram till att Niko fortfarande producerar strömbrytare i modernare tappning, där bland deras pure-serie som jag fattat tycke för.(också är bifogad)
Då jag inte hittat någon återförsäljare i Sverige som säljer dessa undrar jag om någon av er vet var man kan få tag på dem? Hade varit trevligt att känna och klämma på dem innan man beställer hem från någon underlig hemsida.
Jag befinner mig i Malmöregionen.
Jag har också sett att Berker har en serie som heter B.7 som också har ett liknande utseende, bild bifogad, och som borde finnas i Sverige.
Jag undrar därför om någon av er kan tänkas veta var man kan gå och titta på dessa alternativt om ni vet något märke eller modell som kan tänkas passa. Modellen måste finnas både som strömbrytare och som dimmer.
Nuvarande brytare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Niko Pure
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Berker B.7