Ja vad ska man göra med den, det jag kan komma på är att behålla lagren och axeln - alla komponenter som sitter på den. En axel + lager kan va bra att ha till något framtida projekt.

Jag blir tokig, hur är det meningen man ska få av denna från axeln egentligen? Först tänkte jag slå ut med en hammare men det gick inte, sedan försökte jag pressa ut den (domkraft + stativ för en improviserad press) men det hjälpte inte heller, sitter som berget gör den.

Vill ju ha bort den och sätta den på den andra motorn så jag kan få igång hyveln
15269508682_beb635b48a_c.jpg

Har du kollat så det inte sitter någon låsskruv i något av kilspåren eller på insidan mot motoren.
Har du otur så kan den vara värme pressad dit, då blir det genas mycket besvärligare...

Kollade men hittade inget sådant, om den är på insidan mot motorn så kommer jag inte åt den, men jag ser inget där heller. Börjar se ut som man får köpa en ny...

Sist jag tog lös en remskiva så blev jag vansinnig då den satt som f*n. Men det var motorn jag var ute efter så jag offrade skivan och anv avdragare och 5-56. Remskivan hade jag aldrig fått lös oskadd med min värdelösa lilla avdragare.

Redigerat:
Värma ordentlig med gas (eller en induktionsvärmare) och en hydraulisk press brukar lösa problemet, annars skulle jag satsa på en ny remskiva.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.